Industry Wire

Geplaatst door KOKORO BV

Betaalapp Payconiq kiest voor KOKORO Amsterdam

Payconiq is een nieuwe mobiele betaaldienst waarmee je verrassend eenvoudig kan betalen onder vrienden, in (web)winkels, restaurants én andere diensten zoals een apotheek of dokter. De dienst is in 2014 bedacht in het ING innovatiecentrum in Amsterdam en wordt ondersteund door nagenoeg alle grote Nederlandse banken (ABN AMRO, ASN Bank, ING, Rabobank, RegioBank en SNS). Payconiq is al zeer actief in België, waar de banken ING, KBC, CBC en Belfius het platform ondersteunen. Meer dan 40.000 winkeliers zijn inmiddels aangesloten.

Voor de uitrol in Nederland schreef Payconiq een strategische en creatieve pitch uit, die werd gewonnen door heartvertising bureau KOKORO Amsterdam. De campagne zal gefocust zijn op het vergroten van de naamsbekendheid, app downloads en het stimuleren van het gebruik van de app.

Merlijn van Vliet (co-founder KOKORO): “We zijn blij dat we wederom een veelbelovende Nederlandse start-up/ scale-up mogen verwelkomen als KOKORO klant. We hebben ontzettend veel zin om samen met Payconiq een heartvertising campagne te ontwikkelen waardoor binnen de kortste keren heel Nederland mobiel betaalt met Payconiq.”

Frank van Tussenbroek (Head of Brand Marketing Payconiq): “KOKORO verraste ons tijdens de pitch met hun veelzijdigheid. De combinatie van digital DNA én merkdenken met een hoofdrol voor emotie, gaf voor ons de doorslag.”

KOKORO Amsterdam werd in 2013 opgericht met als missie om de harten van merken te verbinden met de harten van mensen. Het werk dat ze maken, noemen ze dan ook heartvertising. Vandaag de dag maakt KOKORO heartvertising voor: Simyo, Oxxio, Trouw, De Persgroep, Fruittella, Gemeente Den Haag, Withlocals, een supermarkt en nu ook Payconiq.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht