Geplaatst door Betty Blocks

Betty Blocks start zoektocht naar slechtste software van Nederland

Obdam, 28 oktober 2013 – Bedrijven zijn steeds afhankelijker van IT. Het komt veelvuldig voor dat bedrijfsapplicaties helemaal niet goed aansluiten op de werkprocessen en dagelijkse manier van werken binnen organisaties. Software kan mensen het leven aardig zuur maken en kost sommige bedrijven zelfs letterlijk de kop tegenwoordig. Om de status quo te veranderen in softwareland start Betty Blocks een zoektocht naar het slechtste systeem van Nederland.

Betty Blocks zet de hakbijl in ouderwetse, omslachtige, logge, dure, inflexibele en frustrerende systemen. Zij zetten de gebruikers centraal en gaan samen met hen op zoek naar de slechtste software van Nederland. Chris Obdam: “Met de techniek van nu kun je in no-time een systeem op maat ontwikkelen voor het web en mobiel die rendeert in plaats van frustreert. Bottom-up in plaats van top-down, zonder hulp van de IT-afdeling. Dat is cruciaal voor bedrijven in deze tijd om snel te kunnen blijven schakelen.”

Het team van Betty Blocks snapt dat geen enkel system perfect is en heeft deze actie met een knipoog opgezet. Dat neemt niet weg dat zij IT projecten radicaal anders aanpakken dan traditionele softwareleveranciers. Software moet zich volgens hen aanpassen aan de gebruikers, en niet andersom. Daarom geven ze mensen de mogelijkheid om zelf de touwtjes in handen te nemen en middels een paar vragen het slechtste system van hun bedrijf te nomineren. Daarmee maken ze kans op een nieuwe oplossing van Betty Blocks, ter waarde van 10.000 euro. Het succes van hun aanpak en technologie gaan ze bewijzen bij de winnaar van deze verkiezing.

Het onderzoek is hier te vinden: bettyblocks.com/verkiezing-slechtste-software-van-nederland