Bewegingsapp Ziejezo! organiseert De Buitenspelen

Kinderopvangorganisatie Humankind ontwikkelde de bewegingsapp Ziejezo! Deze app stimuleert kinderen vaker en langer buiten te spelen. Om de app onder de aandacht te brengen bij de doelgroep, bedacht contentmarketingbureau Crowdmedia het evenement De Buitenspelen en de daaraan gekoppelde campagne.
De Buitenspelen in de winter.
Van 17 januari tot en met 17 februari vind je in de app elke maandag nieuwe activiteiten en challenges om uit te voeren. Van een boter-kaas-en-eierenrace tot een wandelbingo. Jos Gilissen, innovatiemarketeer van Humankind: “Als we de laatste twee jaar één ding duidelijk hebben gemaakt, is het wel hoe belangrijk het voor kinderen is om vaak buiten te komen en elkaar op te zoeken. Dat willen we dan ook graag stimuleren. Het is gezond en je wordt er gelukkiger van. Met Ziejezo! maken we buiten spelen leuker en elkaar opzoeken makkelijker. En met De Buitenspelen willen we kinderen laten beleven hoe goed de app werkt.”
De bewegingsapp voor schoolgaande kinderen.
Humankind is al langer bezig met de vraag hoe ze kinderen meer kunnen laten buiten spelen. Die vraag is ook voorgelegd aan de kinderraad van Zuid-Holland. Samen met hen kwam Humankind op het idee om een app te ontwikkelen die het makkelijker maakt om met elkaar af te spreken en buiten te spelen. Amber Swensen, projectmedewerker innovatie en productontwikkeling van Humankind: “We zijn daarna samen met die kinderen en ontwikkelaars van de populaire bewegingsapp Ommetje om tafel gaan zitten. Kunnen we zoiets ook maken voor een hele jonge doelgroep? En zo is Ziejezo! ontstaan. De app zit tjokvol ideeën die je heel eenvoudig zelf kan uitvoeren. Alles is helemaal afgestemd op onze visie op pedagogiek en mediawijsheid.”
De Buitenspelen als aanjager van de app.
Om Ziejezo! onder de aandacht te brengen bij de doelgroep, bedacht contentmarketingbureau Crowdmedia De Buitenspelen. Yasser Dehnavi (mede-eigenaar bij Crowdmedia): “Kinderen tussen de acht en twaalf jaar oud zijn niet eenvoudig te bereiken. Daarom hebben wij geadviseerd om Humankinds netwerk van bso’s aan te spreken. Zij organiseren De Buitenspelen en gebruiken daar de app voor. Daarnaast hebben we twee TikTok-influencers, Aldwin en Demi ingeschakeld om de kinderen te bereiken op TikTok, Snapchat en YouTube. En via Facebook en Instagram bereiken we hun ouders. Op debuitenspelen.nl houden we bij hoeveel geregistreerde kinderen deelnemen. Uiteindelijk gaat het erom dat zoveel mogelijk kinderen buiten spelen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.