Industry Wire

Geplaatst door Big Green Egg

Big Green Egg verleidt thuiskok via shop-in-shops

Tilburg, 21 september 2023 – First Impression, expert in audiovisuele merkervaringen, werkt voor Big Green Egg Europe, de distributeur van de bekende groene kamado. Samen met HEMI, specialist in afbouw en inrichting van winkels, heeft First Impression inmiddels zeven pilot shop-in-shops gerealiseerd in Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk. Met deze interactieve winkel displays wil Big Green Egg nog dichter bij de klant komen door hen op een laagdrempelige en leuke manier te voorzien van informatie over het brede assortiment aan kamado’s en accessoires. De shop-in-shops zijn te vinden in tuincentra, hypermarkten en speciaalzaken zoals kook- en barbecuewinkels.

Big Green Egg richt zich met de displays op zowel thuiskoks die nieuwsgierig zijn naar de producten van Big Green Egg en op winkelbezoekers die al een Big Green Egg bezitten maar graag meer willen weten over het totale assortiment. De klant beantwoordt op het display een aantal vragen en na het doorlopen van de vragenlijst ziet de klant op het scherm welk type kok hij of zij is en welk model van Big Green Egg daar het beste bij past. De klant heeft vervolgens ook de mogelijkheid om de QR-code op het scherm te scannen en het gepersonaliseerde advies plus extra informatie via e-mail te ontvangen.

Van content tot service

Bij het bepalen van de content, zoals de vragenlijst, merkbeelden en te verschaffen informatie, werkte First Impression nauw samen met de marketingafdeling van Big Green Egg. De in-house creative agency van First Impression adviseert en werkt doorlopend aan het verbeteren van de content, user interface en user experience. Ook heeft First Impression de gehele installatie verzorgd en blijft het team Big Green Egg doorlopend ondersteunen op het vlak van service.

“De gehele oplossing wordt geleverd in een flightcase met daarin een goede handleiding volgens het smart deployment principe”, zegt Stefano Fadda, Chief Commercial Officer bij First Impression. “De winkeleigenaar kan de oplossing daarmee zelf plaatsen en activeren. Dit zorgt ervoor dat er geen of minder kilometers gereden hoeven te worden. Uiteraard is de oplossing verbonden met ons network operations center, waardoor we de werking vanaf afstand op de voet kunnen volgen van afstand. Als er iets misgaat, kunnen we dat al vaak op afstand corrigeren, zonder dat de klant er ook maar iets van merkt.”

“De shop-in-shop blijkt een waardevol marketingmiddel te zijn om de juiste doelgroep op het juiste moment te bereiken”, zegt Ed Hom, commercieel manager bij Big Green Egg Europe. “We hebben nu een ultieme manier om het verhaal van Big Green Egg te vertellen, de producten daadwerkelijk te laten zien én daarmee aan te tonen waarom onze kamado zo verschilt van de concurrent. Het display binnen de shop-in-shop past uitstekend bij een high-end merk als Big Green Egg. Wij zijn constant op zoek naar de hoogste kwaliteit binnen onze producten, onze service, maar ook in de partners waar we mee samenwerken. Dat blijkt wel als je kijkt naar de afwerking van de shop-in-shops.”

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht