Geplaatst door BlackBerry

BlackBerry’s AtHoc breidt crisiscommunicatieplatform uit

Amsterdam, 7 juni 2016 – BlackBerry Limited (NASDAQ: BBRY; TSX: BB), wereldwijd leider in beveiligde mobiele communicatie, kondigt aan dat AtHoc, onderdeel van BlackBerry, een nieuwe versie van zijn crisiscommunicatieplatform uitbrengt.

De nieuwe mogelijkheden van het platform omvatten proactieve planning en geautomatiseerde verwerking van crisiscommunicatie-activiteiten. Dit helpt klanten van AtHoc om incidenten sneller op te lossen met minder manuele handelingen en ad hoc-beslissingen. Het ondersteunt medewerkers ook bij de voorbereiding op diverse noodsituaties, zodat ze sneller kunnen reageren wanneer een crisis zich voordoet.

AtHoc bewaakt en evalueert voortdurend het crisiscommunicatieplan. Het nieuwe platform speelt tevens in op de huidige crisiscommunicatietrends en vereenvoudigt het beheer van noodsituaties met verschillende nieuwe verbeteringen:

• Real-time waarschuwingen. Stelt gebruikers in staat om instellingen te definiëren voor het direct doorsturen van waarschuwingen van externe organisaties. Het helpt organisaties tevens om reactieprocessen voor veelvoorkomende crisissen vooraf vast te stellen. Denk bijvoorbeeld aan een ziekenhuis dat een brandmelding ontvangt of de politie die een melding krijgt dat er een ongeluk is gebeurd waarbij veel gewonden zijn gevallen. Zij verspillen nu geen tijd aan het opzetten en versturen van eigen waarschuwingen. De binnenkomende alarmmeldingen worden automatisch naar het juiste medische en administratieve personeel gestuurd.
  • Geautomatiseerde waarschuwingen aan personeel. Dankzij de nieuwe ‘fill count’-mogelijkheid wordt automatisch contact opgenomen met personeel dat de juiste kennis en vaardigheden heeft om hulp te bieden bij een bepaald incident. Wanneer het juiste aantal mensen is bereikt stopt het systeem met zoeken naar meer contactpersonen en stelt het overig personeel beschikbaar voor andere prioriteiten.
  • Waarschuwingen voor het management. Vooraf geconfigureerde instellingen zorgen ervoor dat managers automatisch worden gewaarschuwd wanneer personeel geen hulp kan bieden of niet kan worden bereikt. Dit stelt leidinggevenden in staat om een probleem te analyseren en dit te communiceren met de rest van de keten om assistentie van managers te krijgen. Wanneer een bedrijfskritisch systeem in een IT-organisatie bijvoorbeeld uitvalt en de toegewezen IT’er niet bereikbaar is, worden gekwalificeerde managers of zelfs de CIO opgeroepen om te helpen of om een vooraf bepaald rampenplan in werking te stellen.
  • Notificaties die de ernst van de situatie inschatten. Eenvoudige templates helpen organisaties te bepalen hoe ernstig een situatie is. Het type waarschuwing correspondeert automatisch met de ernst van de situatie. E-mails van supervisors hebben aan het begin van de crisis rode onderwerpregels om de urgentie aan te tonen. Het personeel dat tijdens de crisis wordt gecontacteerd kan ook e-mails ontvangen met rode onderwerpregels. Mensen die moeten wachten en beschikbaar zijn voor latere diensten ontvangen e-mails met bijvoorbeeld oranje of gele onderwerpregels die een lager urgentieniveau aangeven.

Deze nieuwe mogelijkheden verbeteren de reactietijd van complexe bedrijfsprocessen aanzienlijk door efficiënte en effectieve crisiscommunicatie in te zetten dankzij snelle en geautomatiseerde acties. Veel vliegvelden, havens, raffinaderijen en ziekenhuizen zetten deze nieuwe mogelijkheden al in.

Over BlackBerry

BlackBerry beveiligt een ‘connected world’ en levert innovatieve oplossingen voor het volledige mobiele ecosysteem. Het bedrijf beveiligt ’s werelds meest gevoelige data – van auto’s tot smartphones – en maakt de ‘mobile-first enterprise’ realiteit. BlackBerry is opgericht in 1984 en het hoofdkantoor is gevestigd in Waterloo, Ontario (Canada). Daarnaast heeft de organisatie kantoren in Noord-Amerika, Europa, het Midden-Oosten en Afrika. BlackBerry is genoteerd aan de aandelenbeurs in Toronto met de symbolen ‘BB” en aan de NASDAQ- beurs met ‘BBRY’. Bezoek de website voor meer informatie: www.BlackBerry.com.