Industry Wire

Geplaatst door Blendle

Blendle-lezers kronen Humo tot ‘Magazine van het jaar’ bij de Blendle Awards

Blendle roept het Vlaamse weekblad Humo uit tot het ‘Magazine van het jaar’ als aftrap van de eerste editie van de Blendle Awards. Met bijna een half miljoen gelezen artikelen op de teller was Humo dit jaar het populairst onder de meer dan 100 tijdschriften die op Blendle staan.

Jörgen Oosterwaal, creatief directeur van Humo, is blij met het winnen van de prijs: “Ondanks alle corona-ellende is 2020 een echt boerenjaar voor HUMO. Deze prijs is de kers op de taart. We zijn er heel blij mee!”

De hele maand december zullen in de vorm van een adventkalender meer populaire artikelen uit 2020 in het zonnetje worden gezet. Naast de prijs voor Magazine van het jaar, reikt Blendle de komende zondagen ook nog categorieprijzen uit voor het Tijdschriftartikel van het jaar, Column van het jaar, meest beluisterde artikel van het jaar en het best gelezen internationale artikel van het jaar.

De winnaars zijn automatisch bepaald door het lees- en luistergedrag van de meer dan 80.000 Blendle-lezers in het voorbije jaar.

Vanaf vandaag is iedere dag een hokje te openen in de adventkalender op blendle.com/advent met daarin een genomineerd artikel. Iedereen met een (nieuw) Blendle-abonnement kan de artikelen deze maand gratis lezen en beluisteren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht