Industry Wire

Geplaatst door BloomReach

BloomReach en Building Blocks lanceren global partnership

De internationale digital agency Building Blocks (onderdeel van Dept) heeft zijn technologisch portfolio uitgebreid in de vorm van een nieuw partnership met BloomReach, een AI-gedreven digital experience technologiebedrijf dat de klantervaring van grote bedrijven optimaliseert.

BloomReach presenteerde onlangs het eerste open en intelligente Digital Experience Platform (DXP) dat 1-op-1 gepersonaliseerde experiences verzorgt die de gehele klantreis omvatten. BloomReach DXP is het enige data-native platform dat met behulp van artificial intelligence (AI) real-time personalisatie op schaal mogelijk maakt die alle klant-touchpoints omvat. Met vestigingen in de VS, Groot Brittannië, Nederland en India bedient BloomReach een groeiend aantal enterprise-klanten in onder meer retail, finance, travel, onderwijs en overheid.

“Voor BloomReach is ons internationale partnernetwerk essentieel bij het creëren van onderscheidende digital experiences voor onze klanten”, zegt Jasper de Vreugt, Channel & Alliances Manager EMEA bij BloomReach: “Daarom investeren wij volop in allianties met sterke partners als Building Blocks. Met hun internationale aanwezigheid en uitgebreide ervaring, ondersteund door het wereldwijde Dept netwerk, vormen zij een perfecte match met onze ambitieuze bedrijfsdoelstellingen.”

Om het partnership op gepaste wijze af te trappen is Building Blocks gold sponsor van BloomReach Connect op 29 juni 2017 in het Town Hall Hotel in Londen. Tijdens dit evenement wordt het BloomReach Digital Experience Platform (DXP) voor het eerst aan het Europese publiek voorgesteld.

In een reactie op het partnership zegt Jasper van de Luijtgaarden, CEO van Building Blocks: “Bij Building Blocks partneren wij graag met ambitieuze leveranciers van innovatieve technologieën die producten aanbieden die de digital experience voor onze klanten verbeteren. We kijken er dan ook naar uit om een sterk partnership met BloomReach op te bouwen. Hun technologische platformen samen met de full service dienstverlening van het Dept netwerk helpen bedrijven bij het verbeteren van hun customer experience, het genereren van omzet, het verhogen van de klantloyaliteit en uiteindelijk het versnellen van hun groei.”

Building Blocks, dat opereert vanuit kantoren in Groot Brittannië, de VS, Spanje en Nederland, is gespecialiseerd in het ontwerpen en bouwen van complexe digitale oplossingen voor internationale bedrijven. Hun expertise ligt met name in het ontwikkelen van sites die grote hoeveelheden content bevatten en het managen van multi-site, multi-language website-projecten.

“De open en flexibele architectuur van BloomReach Experience vormt een uitstekende toevoeging aan ons portfolio voor het bouwen van schaalbare, mondiale cross-channel websites”, zegt Jonathan Whiteside, CTO bij Building Blocks. “Ons team kijkt er naar uit om de indrukwekkende AI-features te implementeren en zo de belofte van intelligente gepersonaliseerde experiences waar te maken.”

Building Blocks is onderdeel van Dept, een internationaal netwerk van toonaangevende digital agencies. De in totaal tien bureaus bieden stuk voor stuk complementaire digitale diensten, waardoor nieuwe gezamenlijke klanten kunnen profiteren van de volledige competentie van het Dept-netwerk. Dit bestaat onder andere uit de gespecialiseerde e-commerce agency Be Excellent, de online marketing experts van Expand Online en het Nederlandse top-drie-bureau TamTam.

Aanvullende informatie

Over Building Blocks

Building Blocks (onderdeel van Dept) helpt bedrijven wereldwijd bij het oplossen van complexe problemen met behulp van digitale technologieën. Het bureau identificeert samen met de klant digitale kansen die de omzet zullen verhogen, klantrelaties helpen opbouwen en de efficiency helpen verbeteren. Hun creatieve, technische en operationele experts voeren deze ideeën vervolgens snel, betrouwbaar en schaalbaar uit.

Het multidisciplinaire team van Building Blocks, dat werd opgericht in 2007, opereert wereldwijd vanuit kantoren in Manchester (UK), Zaragoza (Spanje) en Boston (VS). In mei 2016 werd Building Blocks overgenomen door Dept, een internationaal netwerk van toonaangevende digital agencies. Binnen dit netwerk opereert Building Blocks zij-aan-zij met TamTam, Expand Online, BE EXCELLENT, a friend of mine, Second Degree, Studio Dumbar, Trust Agents, Unskippable en eBrella.

Building Blocks werkt met klanten aan digitale transformatieprojecten – van het creëren van een digitale roadmap die in lijn is met de bedrijfsdoelstellingen, integratie van legacy systemen en self-service-applicaties tot aan UX-design, optimalisatie, mobile responsive en gepersonaliseerde sites. Het bureau helpt ook bij het opstellen van digital governance-structuren, het up-skillen van interne klantteams en biedt cloud-architecturen en voortdurende digital operations services aan.

Met zijn technische achtergrond specialiseert Building Blocks zich vandaag de dag in wereldwijde content management systeem implementaties voor enterprise organisaties. Het bureau heeft specifieke expertise op het gebied van wereldwijde rollouts en multilinguale training en delivery met klanten als Triumph Motorcycles, Imperial Brands, Guinness World Records, Yara International, Schneider Electric, DFDS, Kaspersky Labs, Guardian Industries en Element Materials Technology.

Over Dept

Building Blocks werd in mei 2016 overgenomen door Dept, een internationaal netwerk van toonaangevende digital agencies. Vanuit kantoren verdeeld over Europa en de VS combineren 500 van de meest getalenteerde en ervaren mensen in hun vakgebied creativiteit, technologie en data om digitale producten en diensten af te leveren die merken opbouwen, bedrijfsresultaten verbeteren en het leven van mensen makkelijker maken.

Dept bestaat uit de bureaus TamTam, Expand Online, a friend of mine, Second Degree, Building Blocks, Studio Dumbar, Be Excellent, Trust Agents, Unskippable and eBrella. Het netwerk bestaat uit 500 medewerkers die goed zijn voor een totale sales van 60 miljoen euro en kantoren in Nederland, Groot Brittannië, de VS, Duitsland en Spanje.

Over BloomReach

BloomReach is een Silicon Valley-onderneming die bedrijven voorziet van het eerste open en intelligente Digital Experience Platform (DXP). BloomReach optimaliseert de customer experience om het pad naar conversie te versnellen, de omzet te verhogen en klantloyaliteit te creëren.

Met applicaties voor content management, site-search, page-management, SEO-optimization en role-based analytics speelt BloomReach een sleutelrol voor alle partijen die een eenduidige customer experience willen creëren en hun bedrijfsresultaat op een intelligente manier willen verbeteren. De BloomReach Relevance Engine begrijpt content en gebruikers op basis van algoritmes waarbij vraag en intenties van over het hele web met elkaar gematcht worden. De toonaangevende tools van BloomReach helpen mensen om hun eigen creativiteit te gebruiken bij het op schaalbare wijze verbeteren van omnichannel customer experiences. Zo zorgen mens en machine samen voor miljoenen dollars aan bewezen incrementele verkoop.

Het portfolio van BloomReach omvat klanten als Staples, Neiman Marcus, Randstad, Mailchimp, Disney en FC Bayern München. BloomReach werd in 2009 opgericht in Mountain View, Californië, heeft kantoren wereldwijd en wordt gesteund door de investeringsmaatschappijen Bain Capital Ventures, Battery Ventures, NEA, Salesforce Ventures en Lightspeed Ventures.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht