Geplaatst door Blue Coat

Blue Coat breidt grootste samenwerkingsverband voor beheer van versleuteld netwerkverkeer verder uit

Houten, 14 oktober 2015 – Blue Coat Systems, Inc., een marktleider op het gebied van IT-beveiligingsoplossingen, heeft zeven nieuwe partners toegevoegd aan het Blue Coat Encrypted Traffic Management (ETM) Ready Programma, waarmee het totaal aantal partners uitkomt op 17. Deze groep van leidende leveranciers van IT-beveiligingsoplossingen vormt de grootste samenwerking in deze branche die klanten helpt bij het blootleggen en bestrijden van beveiligingsdreigingen die zich verbergen in versleuteld netwerkverkeer. Tegelijkertijd beschermt het programma de privacy en waarborgt het de naleving van wet- en regelgeving. Het ETM Ready Programma werd gelanceerd in maart 2015 en heeft tot doel technologiepartners van Blue Coat voor te bereiden en te certificeren om oplossingen die inzicht geven in SSL-verkeer te integreren in de architectuur van Blue Coat. Dit resulteert in de beste beveiligingsoplossingen die de verborgen dreigingen in versleuteld netwerkverkeer ontdekken en elimineren.

De nieuwe leden zijn eSentire, Gigamon, LogRhythm, ManagedMethods, Symantec, TopSpin Security en Trend Micro. Zij voegen zich bij de oprichtende partners van het ETM Ready programma: CA Technologies, Cyphort, Damballa, Fidelis Cybersecurity, HP, Lastline, RSA, SafeNet, Inc. (nu Gemalto), Venafi en VSS Monitoring.

Het aantal websites voor zowel de zakelijke als de consumentenmarkt dat gebruik maakt van SSL-encryptie (HTTPS) als de standaard beveiligingsmaatregel voor gegevensverkeer blijft toenemen. Volgens onderzoek van Blue Coat Labs gebruikt de top 10 meest bezochte websites HTTPS, of gecodeerd verkeer, waardoor 100 procent van dat verkeer onzichtbaar is voor beveiligingsoplossingen tenzij dit gedecodeerd wordt. De toename in het gebruik van encryptie als maatregel tegen het schenden van de privacy creëert de perfecte omstandigheden voor cybercriminelen die malware willen verbergen binnen de versleutelde transacties. De onderzoekers van Blue Coat ontdekten dat de malware hierdoor zelfs minder geavanceerd hoeft te zijn om ontdekking te voorkomen. Malware kan zo dus gemakkelijker het netwerk binnendringen. Blue Coat onderzocht gedurende een typische periode van zeven dagen 1,1 miljoen geïdentificeerde en geclassificeerde nieuwe websites. Daaruit bleek dat meer dan 40.000 URL-aanvragen voor nieuw geclassificeerde kwaadaardige HTTPS-websites waren en meer dan 100.000 URL-aanvragen, circa 10 procent, voor Command-and-Control HTTPS-websites die al geïnfecteerd waren.

“Versleuteld verkeer vormt momenteel een enorme dode hoek in het zicht op bedrijfsnetwerken. Die trend zet zich voort door het belang van privacy, maar investeringen in netwerkbeveiliging zijn grotendeels verloren als versleuteld verkeer niet wordt geïnspecteerd,” zegt Adrian Sanabria, senior security analyst van 451 Research. “Geavanceerde aanvallers weten dat het omzeilen van de verdediging om Command and Control-verkeer of gegevens uit bedrijven te krijgen meestal een kwestie is van eenvoudigweg versleuteling in het verkeer te gebruiken, en hooguit een of twee proxy’s. De technologie om dat verkeer te decoderen is echter maar een deel van de uitdaging, het andere deel is om bestaande investeringen in netwerkbeveiliging in te zetten en dat is de reden dat de inzet van de partners van Blue Coat zo belangrijk is.”

“Naarmate onze klanten steeds vaker oplossingen inzetten om inzicht te krijgen in het SSL-verkeer, wordt ook de vraag naar een solide manier om deze te beheren groter. Door de combinatie van de oplossingen voor SSL-inzicht van Blue Coat en het ETM Ready Programma ontstaat een uitstekende oplossing die bedrijven voorziet van inzicht in dreigingen die voorheen verborgen bleven,”zegt Davitt J. Potter, senior engineering manager bij Arrow ECS. “Net zoals het geval is met elke technologie of oplossing die toegang biedt tot gevoelige gegevens, is een uiterst solide manier vereist om de toegang tot die krachtige middelen te controleren, te beheren en te beheersen. We zien dat de combinatie van de SafeNet Luna SP HSM van Gemalto en het SSL-inzicht van Blue Coat het implementeren, beheren, en de schaalbaarheid en het gebruiksgemak, van deze middelen eenvoudiger en veiliger maakt.”

“We zien beslist een vraag naar manieren om beveiligingsinfrastructuren te beheersen en te beheren nu meer organisaties te maken krijgen met SSL/TLS-versleuteld netwerkverkeer en daarbij de vraag naar effectieve bescherming van de certificaten en sleutels bij,” David Etue, vicepresident business development, identity & data protection bij Gemalto. “De samenwerking met Blue Coat de certificering van onze leidende HSMs door het ETM Ready Programma is van grote waarde voor onze klanten.”

“Encryptie is het hulpmiddel dat de voorkeur geniet als het om het beschermen van de privacy gaat. Maar het wordt ook snel een andere aanvalsmethode voor cybercriminelen,”zegt Peter Doggart, vicepresident business development bij Blue Coat. “Onze klanten vertellen ons dat het beschermen van personeels- en klantengegevens van kritisch belang is, maar dat zij ook bescherming nodig hebben van hun netwerken en dat het snel toenemende gebruik van encryptie dit in de weg staat. Blue Coat en onze ETM Ready partners werken aan waarborgen waarmee bedrijven zowel de privacy als de netwerken kunnen beschermen, zelfs nu het gebruik van encryptie toeneemt.”

Over het ETM Ready Programma

Het ETM Ready Programma werd ontworpen zodat technologiepartners van Blue Coat oplossingen kunnen ontwikkelen die helpen in de strijd tegen verborgen dreigingen in versleuteld netwerkverkeer, terwijl de privacy, het beleid en het naleven van regelgeving behouden blijft. Door hun producten te integreren met de SSL Visibility Appliance van Blue Coat, kunnen de technologiepartners van Blue Coat gecertificeerde oplossingen aanbieden voor het ontdekken, voorkomen en verwijderen van de verborgen dreigingen in versleuteld netwerkverkeer. Bezoek voor meer informatie https://www.bluecoat.com/partners/etm-ready-certified-partners

Over Blue Coat Systems

Blue Coat is een marktleider op het gebied van IT-beveiliging met een reeks inpandige, hybride en cloudgebaseerde oplossingen voor het beschermen van internetverbindingen, de strijd tegen geavanceerde bedreigingen en het reageren op inbreuk van de beveiliging. Blue Coat is wereldwijd marktleider in het beveiligen van internetverbindingen en telt bijna 80 procent van de bedrijven in de Global Fortune 500 tot zijn klanten. Blue Coat werd in maart 2015 overgenomen door Bain Capital. Bezoek voor meer informatie http://www.bluecoat.com/.