Blue Monday campagne van Eurail.com groot success

Utrecht, 23 januari 2018 – Eurail.com, het Nederlandse e-commercebedrijf dat wereldwijd Interrail en Eurail treinpassen verkoopt, maakt een vliegende start in 2018 met een campagne rond Blue Monday. Met content over mooie en opbeurende bestemmingen in Europa en een kortingsactie, veranderde het Utrechtse bedrijf de somberste dag van het jaar naar een mooi vakantievooruitzicht. Wereldwijd verkocht Eurail.com in zes dagen bijna 4.000 treinpassen, ongeveer drieëneenhalf keer meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
De crossmediale campagne werd in tien talen ingezet via e-mail marketing, de eigen social media kanalen van Eurail.com, Google Display advertising, affiliates en een aparte landing page, met content rond het thema Blue Monday en een kortingsactie op de Europese treinpassen. Daarnaast werd er een klok op de website en landing page gezet die aftelde naar het eind van de actie, die gaf de campagne extra urgentie en zorgde voor een forse piek in de laatste uren van de campagne. Via social media (Facebook, Twitter en Instagram) werden ruim 1,2 miljoen mensen wereldwijd bereikt. Ook via het Customer Service team werden potentiële klanten gewezen op de lopende campagne.
NS International, DB (Duitse spoorwegen), NMBS (Belgische spoorwegen), en treinreisplatform RailCC, alle vier white label partners van Eurail.com, namen ook deel aan de campagne. Ook zij zagen een forse groei in de verkoop van Interrail passen gedurende de campagne.
“Eurail.com legt zich steeds meer toe op korte campagnes die aansluiten bij de actualiteit en onderwerpen die dichtbij onze reizigers staan. Een mooi voorbeeld hiervan was onze campagne rond Black Friday en Cyber Monday vorig jaar november. Net als deze campagne was ook de Blue Monday actie een groot succes. We zullen komend jaar dan ook zeker meer van dit soort korte campagnes organiseren rond thema’s die dichtbij onze klanten staan. Goed luisteren naar de klant staat daarbij, zoals bij alles wat we doen, centraal”, aldus Dennis Rijntjes, Business Development Manager bij Eurail.com.
De meeste Interrail passen (treinpassen voor Europeanen) verkocht Eurail.com aan reizigers in het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Duitsland. De Eurail passen, bestemd voor reizigers van buiten Europa die Europa per trein willen verkennen, waren het meest populair in de Verenigde Staten, Zuid-Korea en Australië. Maar ook reizigers uit verschillende andere landen maakten gebruik van de actie.
Brenda van Leeuwen, CEO bij Eurail.com: “Onze passen zijn veel meer dan gewoon een treinreis. Uit eigen ervaring en van onze klanten weten we dat Interrailen echt een unieke ervaring is. In onze campagnes leggen we daarom de nadruk op content rond de treinreis zelf in combinatie met de mooiste Europese bestemmingen. De cijfers laten zien dat onze reizigers die aanpak waarderen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.