bol.com en VICE+ helpen Nederlanders en Belgen aan een hobby met De Vrijetijdsschool

23 maart, Amsterdam – Vandaag lanceren bol.com en VICE+, de creatieve media tak van VICE, het platform ‘Vrijetijdsschool’. Dit platform is onderdeel van een nieuwe campagne die diep in de hobby’s van bekende mensen duikt om Nederlanders en Belgen te inspireren een (nieuwe) hobby op te pakken. De campagne positioneert bol.com als het startpunt voor iedere hobby en bestaat uit vier afleveringen die vanaf 23 maart twee-wekelijks verschijnen op de speciaal ingerichte bol.com partnerpagina en het VICE Nederland YouTube kanaal.
In ‘De Vrijetijdsschool’ nemen bekende Nederlanders de kijker in gemiddeld 45 minuten mee in hun hobby. De video’s zijn gefilmd in zogeheten ‘slow tv’ stijl waarbij alledaagse handelingen van begin tot eind op een rustige manier worden vastgelegd. Zo zie je hoe rapper Sjaak zijn paarden onderhoudt, geeft Miss Envy Peru een lesje drag make-up en bedazzling, leert illustrator en documentairemaakster Lize Korpershoek de kijker alles over illustreren en geeft bekende YouTuber Mertabi en korte cursus tuinieren. Daarnaast maakt de kijker iedere aflevering kans op een bol.com hobbypakket om de hobby uit de aflevering te kunnen beoefenen.
Momenteel hebben veel mensen door de gevolgen van de pandemie meer tijd over dan hun professionele en sociale leven normaliter toelaat. Met ‘De Vrijetijdsschool’ inspireert bol.com Nederlanders en Belgen om een moment voor zichzelf te nemen op de manier die zij het leukst vinden en waarvoor alle benodigdheden te vinden zijn bij bol.com. Door de serie in ’slow tv’ stijl te filmen wordt het gevoel van ontspanning en rust, zoals wordt ervaren bij het beoefenen van een hobby, nagebootst.
Bekijk de eerste aflevering van De Vrijetijdsschool waarin Sjaak laat zien hoe hij zijn paarden verzorgt en tijdens een rijles de rust opzoekt in de natuur op https://bol.vice.com.
Tom Hensen, Manager social & contentmarketing bij bol.com, zegt: “Als grootste online retail-platform van de Benelux wil bol.com het dagelijkse leven makkelijker maken voor haar klanten. Met ons brede assortiment voorzien wij onze klanten in Nederland en België van hun dagelijkse benodigdheden, ook als het gaat om hun hobby’s. In een tijd waarin zoveel dingen onzeker zijn hopen wij samen met VICE+ door middel van deze campagne Nederlanders en Belgen ten inspireren een moment voor zichzelf te nemen op de manier die bij hen past.”
Sarah de Boer, head of Sales bij VICE+: “Inzichten vanuit het VICE Insights team laten zien dat jonge mensen sinds de pandemie veelal oude hobby’s hebben opgepakt of nieuwe hobby’s zijn begonnen. Door in deze campagne samen met bol.com een licht te schijnen op de hobby’s van bekende gezichten hopen wij mensen nog meer te inspireren en motiveren om nieuwe dingen te proberen of oude hobby’s weer op te pakken.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.