Bol.com wint The Entrepreneurial Award Internationale jury onderscheidt bol.com vanwege innovatieve bedrijfsvoering en ondernemerschap

Bol.com heeft tijdens de  Global E-commerce Summit 2014 in Barcelona The Entrepreneurial Award in ontvangst mogen nemen. Volgens de vakjury verdient bol.com deze onderscheiding vanwege haar opvallende, innovatieve bedrijfsvoering en ondernemerschap: ‘Het bedrijf heeft zichzelf ieder jaar opnieuw uitgevonden’. Bol.com werd onder andere geprezen vanwege het besluit de winkel open te stellen voor concurrenten. In maart werd bol.com al verkozen als ‘Beste Webwinkel van Nederland’ waarmee het bedrijf zich direct nomineerde voor The Entrepreneurial Award.

“Het is een enorme eer om te midden van zoveel succesvolle en ondernemende landenwinnaars door de jury als meest innovatieve en ondernemende webwinkel van Europa te worden gekroond. We zien in deze belangrijkste Europese prijs een enorme aanmoediging om elke dag met alle energie onze winkel beter te maken voor onze miljoenen klanten en honderdduizenden leveranciers en partners. Ik denk dat ik namens alle deelnemers van deze conferentie spreek als ik zeg dat het een enorm voorrecht is om te mogen werken aan de winkelconcepten van de toekomst, die het leven van de consumenten makkelijker, inspirerender en goedkoper gaan maken”, aldus Daniël Ropers, directeur bij bol.com. De zilveren en bronzen Entrepreneurial Awards gingen naar het Britse Worldstores.co.uk en het Franse Lexception.com.

Beste Webwinkel van Nederland en België
In maart werd bol.com door de vakjury van de Thuiswinkel Awards uitgeroepen tot de Beste Webwinkel van Nederland. Naast de titel voor Beste Webwinkel verkoos het Nederlandse publiek één van de nieuwste winkels van bol.com, Sport & Vrije tijd, als beste in de categorie Reizen & Vrije tijd. Met de winkels Speelgoed, Muziek, films & Games en Boeken sleepte bol.com ook de Publieksprijs XL Media/Entertainment binnen. Ook in België werd bol.com vorige week onderscheiden als beste winkelwinkel. Naast de titel ‘Beste webshop van België 2014-2015’ werd bol.com door Belgische consumenten bekroond met awards in verschillende categorieën: Lifestyle, Hobby, gifts & toys, Home, garden & animal en Movie, games & music.

Bol.com is al sinds de opening in 1999 één van de populairste winkels van Nederland. Dankzij een breed assortiment, uitstekende service en winkelgemak kan bol.com rekenen op het vertrouwen van ruim 4,5 miljoen klanten in Nederland en België. Met een assortiment van zo’n 8 miljoen artikelen vinden al deze klanten steeds weer wat zij zoeken. Dat klanten de winkel waarderen blijkt wel uit de vele prijzen die bol.com gewonnen heeft, waaronder talrijke Thuiswinkel Awards. Zo is bol.com in 2014 uitgeroepen tot ‘Beste Webwinkel van Nederland’ en ‘Beste webshop van België 2014-2015’.

Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks in het Nederlands en andere talen, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, sieraden, horloges, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd en persoonlijke verzorging. Bol.com is onderdeel van Ahold.