Geplaatst door Booking.com

Booking.com kondigt nieuwe studiebeurzenprogramma’s aan met de TU Delft en de Universiteit van Oxford

Booking.com introduceert nieuwe Women in Technology Scholarships, die voortkomen uit een samenwerking tussen de TU Delft en de Universiteit van Oxford in Engeland. Dit is een twee jaar durend project dat is ontwikkeld om vrouwen te steunen die streven naar een carrière in technologie. De studiebeurzen zijn gelijk verdeeld over beide universiteiten en bedragen in totaal EUR500.000.

De twee universiteiten erkennen dat vrouwelijke bachelor studenten en studenten in STEM-studies ondervertegenwoordigd zijn. Met dit initiatief willen ze samen, meer kansen proberen te creëren voor getalenteerde vrouwen, zodat ze hun vervolgopleiding en postdoctorale vakken in deze sector voort kunnen zetten en zodat ze worden voorbereid op hun toekomstige carrières in de technologiesector.

Gillian Tans, Chief Executive Officer van Booking.com, zegt: “Als bedrijf dat gedreven wordt door technologie en digitale innovatie, gelooft Booking.com sterk in het geven van gelijke toegang en kansen aan iedereen in de technologiesector. We zien dat de vrouwelijke participatie in technologie lager is dan het zou moeten zijn. We zijn toegewijd dit vrouwelijke tech-talent te ondersteunen, de barrières die zij tegenkomen weg te halen en diversiteit te stimuleren.”

Het volledige bericht en beeldmateriaal zijn te vinden op Booking.com Newsroom Nederland [https://news.booking.com/nl ].

Neem voor vragen contact op met

Edelman Anne Belle Voorbach annebelle.voorbach@edelman.com

Over Booking.com

Booking.com B.V. is opgericht in 1996 in Amsterdam. Als onderdeel van The Priceline Group telt Booking.com nu meer dan 15.000 werknemers in 204 kantoren en 70 landen wereldwijd.

Bij Booking.com verbinden we reizigers met de grootste keuze wereldwijd van geweldige plekken om te verblijven. De website en mobiele apps bieden meer dan 1,4 miljoen accommodaties, verdeeld over meer dan 120.000 bestemmingen in 227 landen en gebieden wereldwijd.

Dagelijks worden er meer dan 1,4 miljoen kamernachten geboekt op ons platform. Of het nu voor zaken of vakantie is, reizigers kunnen met Booking.com snel en eenvoudig rechtstreeks hun ideale accommodatie boeken. Ze betalen geen reserveringskosten en kunnen vertrouwen op de belofte dat als ze elders een lagere prijs vinden, het verschil altijd wordt terugbetaald. Dankzij ons klantenserviceteam kunnen klanten Booking.com 24/7 bereiken voor ondersteuning in 43 talen, dag en nacht.

Volg ons op Twitter [https://twitter.com/bookingcom ] en Instagram [https://www.instagram.com/bookingcom ], vind ons leuk op Facebook [http://www.facebook.com/bookingcom ], en bezoek onze global media room [https://globalnews.booking.com ].