Industry Wire

Geplaatst door Brickson

Brickson realiseert App voor Philadelphia Zorg

Een competitieve game met inhoud

Iedere kennisintensieve organisatie kent het probleem: kennis overdacht kost tijd, geld en is belangrijk. Is er een slimme manier om dit te organiseren? In dit tijdperk wel!

Philadelphia Zorg ontwikkelde samen met internetbureau Brickson een spel waarin medewerkers in onderlinge competitie kennis toetsen. De vragen komen rechtstreeks uit de organisatie en staan in een centrale database gecategoriseerd op onderwerp en actuele thema’s. Alle elementen van een spel zitten erin: gevarieerde vraagvormen, total ranking, elkaar uitdagen en directe battles.

Lekker om de dagmee te beginnen en in de verloren momenten te spelen. Na een serie vragen kan men rustig de uitleg nalezen, bijvoorbeeld bij een fout antwoord. En natuurlijk een prettig bijeffect in zo’n grote organisatie: je leert elkaar nog eens op een andere manier kennen.

Credits

Opdrachtgever Philadelphia Zorg: Agnes Verhulst (directeur communicatie)
Concept en uitwerking: Rob Pieters (Philadelphia) Stef Heutink (Brickson)
Design: Lucas Simons
UX: Bas Brand en Kai Brouwer
Technische realisatie: Robin Brouwer

Over Brickson

Brickson is een full service digital agency met hubs in Amsterdam en Den Bosch. Brickson streeft ernaar organisaties te helpen het leven van hun klanten blijer, gezonder en welvarender te maken. Brickson houdt van complexe materie en vraagstukken met maatschappelijke impact. Brickson werkt voor: Algemene Zaken, Buffalo, CTA, Evean, Gamehouse, Interbank (Crédit Agricole), MWG, NVVE, OnMarc, Pentax Medical, Philadelphia Zorg, Transvision, TrainingTrips en Vereniging Eigen Huis.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht