Brillenglazenfabrikant HOYA komt met reversed VR

Energize ontwikkelt de nieuwe B2B-campagne voor HOYA Vision Care en inspireert om met een hernieuwde blik naar de wereld te kijken.
De campagne, mede ontwikkeld met Made.For.Digital regisseur Tom Titulaer en de fotograaf Alek Breusing kende velen uitdagingen om de nieuwe techniek, de ‘Tiny Planets’, in een hoge resolutie mogelijk te maken. Deze techniek, wat eigenlijk reversed VR is, wordt wel vaker gebruikt, maar zelden in deze uitzonderlijk hoge kwaliteit. Een kwaliteit die voor een fabrikant van brillenglazen natuurlijk essentieel is. Speciaal voor de productie van de film en de film is er met een verscheidenheid aan camera’s gewerkt om, beeld voor beeld, de hele 360˚ in elkaar te monteren. Waarbij de technische uitdaging in de uiteindelijke montage zat.
Over Hoya:
HOYA is van oorsprong een Japans bedrijf dat in 1941 werd opgericht en zich voornamelijk richtte op het maken van kristal voor huishoudelijk gebruik. Later breidde het bedrijf haar portfolio uit naar een toonaangevend Medtech-bedrijf met een wereldwijd bereik. HOYA is een wereldwijd Medtech-bedrijf en toonaangevende leverancier van innovatieve optische en medische producten. Met activiteiten in de divisies Life Care en Information Technologie produceert HOYA brillenglazen, medische endoscopen, intra-oculaire lenzen, optische lenzen en belangrijke onderdelen voor halfgeleiders, LCD-schermen en harde schijven.
Vooral de Life Care divisie is in de afgelopen jaren aanzienlijk gegroeid. HOYA Vision Care, onderdeel van de Life Care divisie, is de op één na grootste producent van brillenglazen ter wereld en is het bedrijf vertegenwoordigd in meer dan 50 landen wereldwijd.
Credits
Opdrachtgever: HOYA Vision Care EMEA
Verantwoordelijk bij klant: Sevina Stapert, Marijn de Winter
Bureau: Energize Amsterdam
Fotografie: Alek
Beeldbewerking: Rutger Luijs – Luminous
RTV: Erika Vocking- iamerika
Regie: Tom Titulaer, Made for Digital
D.O.P.: Thomas Leermakers, Made for Digital
Editor: Cas de Brouwer, Made for Digital
Geluid: Mark van der Male, HaaiFaaiDeluxe
Grading: Storm Postproductie
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.