Brocade breidt zijn Effortless Network-strategie uit met nieuwe scale-out oplossingen en SDN-ondersteuning

Amsterdam, 05 november 2014 – Brocade (Nasdaq: BRCD) breidt zijn Effortless Network™-strategie uit. Deze is gebaseerd op de Brocade® HyperEdge® Architecture. Uitbreidingen zijn scale-out netwerkmogelijkheden met de op Brocade ICX® 7750 gebaseerde, gedistribueerde chassisoplossing, de nieuwe Brocade ICX 7450 stackable campusswitch en de beschikbaarheid van OpenFlow 1.3-ondersteuning voor nieuwe, opkomende Software-Defined Networking-applicaties in de campus. Met deze uitbreidingen transformeren klanten hun netwerk zodanig, dat ze mobiele, sociale en cloud-data ondersteunen bij de transitie naar The New IP.

“Campusklanten vragen om een krachtige netwerkinfrastructuur die toekomstvast, makkelijk te provisionen en snel schaalbaar is. De nieuwste innovaties in het Brocade ICX-portfolio breiden deze mogelijkheden sterk uit en zorgen ervoor dat klanten voorbereid zijn op The New IP”, zegt Jason Nolet, vicepresident Switching, Routing, & Analytics Products van Brocade.

De eisen aan campusnetwerken nemen snel toe door de adoptie van moderne bedrijfsapplicaties, zoals video-conferencing en Virtual Desktop Infrastructures. Legacy-netwerken zijn helaas niet uitgerust om in te spelen op deze hogere eisen. Dat geldt bijvoorbeeld voor het leveren van voeding aan High-Definition-displays direct vanaf de switch. De Brocade ICX 7450 is speciaal gebouwd om deze moderne omgevingen te ondersteunen met geavanceerde mogelijkheden en vereenvoudigd beheer.

De belangrijkste kenmerken van de uitgebreide campusstrategie van Brocade:
Nieuwe gedistribueerde chassistechnologie en uitgebreidere HyperEdge-architectuuropties met de Brocade ICX 7750
Biedt ongeëvenaarde 10/40 Gigabit Ethernet-poortdichtheid en hoge beschikbaarheid binnen een vast platform, gecombineerd met een gedistribueerde inzetbaarheidsarchitectuur voor het elimineren van de noodzaak van kostbare en rigide chassisoplossingen.
Biedt een scale-out architectuur waarbij maximaal twaalf Brocade ICX 7750-switches binnen een campus te stapelen zijn op basis van een flexibele topologie voor netwerkaggregatie en kernlagen.
Biedt geconsolideerd beheer en ondersteuning van SDN voor het automatiseren van configuratietaken. De operationele kosten zijn hierdoor 75 procent lager in vergelijking met die van legacy-campusnetwerken.
Nieuwe Brocade ICX 7450 Switch zorgt voor flexibele schaalbaarheid aan de rand van het netwerk
Levert marktleidende stapelbaarheid met maximaal twaalf switches per stack, 160 Gbps aan stack-bandbreedte en stacking over lange afstand door gebruik van op open standaarden gebaseerde QSFP+-poorten. Deze bieden single-point-beheer over de gehele campus.
Biedt een uniek modulair design met drie uitbreidingsslots voor 1, 10 of 40 GbE-uplinks, wat zorgt voor ultieme flexibiliteit en pay-as-you-grow schaalbaarheid.
Levert Power over HDBaseT (PoH) voor de stroomvoorziening van videosurveillance- en video-conferencing-apparatuur, VDI-terminals en HD-displays direct vanaf de switch.
OpenFlow 1.3-ondersteuning voor de Brocade ICX-productfamilie maakt end-tot-end SDN-initiatieven mogelijk
Brocade OpenFlow Hybrid Port Mode ondersteunt zowel OpenFlow-forwarding als normale forwarding, waardoor een naadloze transitie naar echte SDN-inzet mogelijk is.
Universele ondersteuning van OpenFlow in Brocade ICX-switches, ongeacht het gebruik: individueel, gemengde stacks of gedistribueerde stacks. Dit zorgt voor flexibiliteit bij SDN-implementaties in bedradingskasten.
Campusklanten bouwen een betrouwbaar SDN-netwerk dat gecertificeerd is met de op OpenDaylight gebaseerde Brocade Vyatta® Controller en opkomende SDN-applicaties.
Brocade en Aruba bundelen krachten voor op open standaarden gebaseerde toegang tot vaste en draadloze netwerken
Gezamenlijke productontwikkeling zorgt voor nieuwe versies van Brocade Network Advisor 12.3, Aruba Airwave 8.0 en Brocade FastIron® 8.0.20 met Aruba ClearPass CoA-support. Alle ICX-producten ondersteunen nu het gecombineerde portfolio van geïntegreerde Brocade/Aruba-oplossingen.
Brocade en Aruba hebben een gezamenlijke visie op draadloze en vaste SDN-integratie in de campus met gebruik van open standaarden.
Prijs en beschikbaarheid
De switch is vanaf deze maand leverbaar en wordt geleverd met Brocade Assurance® Limited Lifetime Warranty. De oplossingen van Brocade zijn beschikbare bij Brocade, bij de Brocade-channelpartners en via Brocade Network Subscription.

Quotes
“Wij geloven dat een ingrijpende verschuiving in campusnetwerkarchitecturen nodig is om aan de nieuwe netwerkeisen, zoals mobiliteit, te voldoen. De uitbreidingen van Brocade op zijn campusportfolio leveren een belangrijke belofte voor wat betreft de gedifferentieerde scale-out architectuur, vereenvoudigd beheer en een evolutionaire route naar SDN. Hiermee moet een IT-afdeling het netwerk makkelijk en kosteneffectief kunnen uitbreiden, de wendbaarheid vergroten en prestaties verbeteren, zodat voldaan wordt aan steeds hogere verwachtingen.” – Nolan Greene, analist bij IDC

“Brocade bood ons een flexibele manier om ons legacy-chassis te vervangen door de nieuwe, gedistribueerde chassistechnologie. De manier waarop we omgaan met ons netwerk, is fundamenteel veranderd in de richting van een meer gedistribueerd model. We hebben niet langer een kostbaar core-chassis nodig doordat we meer mogelijkheden, doorvoer en waarde halen uit de Brocade ICX 7750-switches.” — Michael Sherwood, Deputy Director City Services & Technology bij Irvine

“De ICX 7450-switch is de oplossing voor veel problemen met legacy-campusarchitecturen. Wij delen de visie van Brocade dat we alle eindgebruikers moeten voorbereiden op de netwerkeisen van The New IP. We leiden onze klanten al op voor wat betreft tot de schaalbaarheid en flexibiliteit van de Brocade ICX 7450-switch.” – Brian Conboy, CEO van Advanticom

“Met de beschikbaarheid van OpenFlow-ondersteuning binnen de Brocade ICX-productfamilie zijn we ervan overtuigd dat we klanten unieke SDN-beveiligingsoplossingen bieden, waarbij ze beschikken over rolgebaseerde toegangscontrole en ze eindpunten veilig kunnen toevoegen op basis van onze PacketFence-oplossing.” – Ludovic Marcotte, President en CEO van Inverse (ontwikkelaars van de PacketFence-oplossing)

“We wilden een geïntegreerde oplossing die ons inzicht zou geven in vaste en draadloze netwerken. Brocade en Aruba leverden best-of-breed producten die net zo goed of beter waren dan die van één leverancier. Zij waren ook aanzienlijk goedkoper dan de concurrentie.” – Lukas Saintignan, Systems & Network Administrator bij Kilgore College

Over Brocade
De netwerkoplossingen van Brocade (Nasdaq: BRCD) helpen ’s werelds grootste, toonaangevende organisaties probleemloos over te stappen naar een wereld waar overal applicaties en informatie zijn. (www.brocade.com)

© 2014 Brocade Communications Systems, Inc. Alle rechten voorbehouden.

ADX, AnyIO, Brocade, Brocade Assurance, het B-wing-symbool, DCX, Fabric OS, ICX, MLX, MyBrocade, OpenScript, SAN Health, VCS, VDX en Vyatta zijn geregistreerde handelsmerken en HyperEdge, NET Health, The Effortless Network en The On-Demand Data Center zijn handelsmerken van Brocade Communications Systems, Inc. in de Verenigde Staten en/of in andere landen. Andere merk-, product- of dienstennamen die hierboven zijn genoemd, zijn het handelsmerk van hun respectievelijke eigenaren.