Industry Wire

Geplaatst door Salesforce

Bugaboo, AXA PPP healthcare en ENGIE effenen de weg om te stabiliseren, veilig te heropenen en terug te keren naar groei

De COVID-19- pandemie heeft bedrijven in elke bedrijfstak voor enorme uitdagingen gesteld, en velen zijn gedwongen om op een nieuwe manier te kijken hoe zaken te doen in een nieuwe digitale wereld waar iedereen overal kan werken. Het Nederlandse designbedrijf Bugaboo, een van de toonaangevende Britse verzekeringsmaatschappijen AXA PPP healthcare, en het Franse elektriciteitsbedrijf ENGIE, hebben laten zien wat het betekent om veerkrachtig te zijn in tijden van onzekerheid. Sterk leiderschap, de juiste technologie en het vermogen om zich snel aan te passen, heeft elke organisatie in staat gesteld om in elke fase van de crisis op de juiste manier te reageren en zo de crisis goed te doorlopen en er sterker uit te komen.
Stabiliseren in tijden van verandering
Toen de Britse regering het ongekende besluit nam om alle particuliere ziekenhuisvoorzieningen over te nemen als reactie op de pandemie, moest AXA PPP healthcare snel handelen om ervoor te zorgen dat haar leden nog steeds toegang hadden tot de gezondheidszorg en het advies dat ze nodig hadden. Het team werkte snel om nieuwe, gratis diensten aan te bieden, waaronder een klinisch ondersteuningscentrum waarmee leden gespecialiseerde adviseurs konden bereiken vanuit het comfort van hun woonkamer.
Tracy Garrad, Chief Executive Officer bij AXA PPP healthcare, zegt: “Ondanks dat we al een aanzienlijk investeringsprogramma hadden gedefinieerd om onze digitale capaciteit te vergroten, veranderde de pandemie van de ene op de andere dag alles. Met behulp van een reeks digitale tools hebben we werknemers in staat kunnen stellen op afstand te werken, nieuwe zakelijke uitdagingen het hoofd te bieden en onze leden te helpen op het juiste moment toegang te krijgen tot de juiste experts. We richten ons werk zo in dat we succesvol kunnen zijn op een manier die duurzamer is en meer flexibiliteit biedt aan zowel klanten als onze werknemers.”
Heropening en herstel
Net als veel andere organisaties werd ENGIE gedwongen de fysieke werkruimten te sluiten en werknemers te vragen om thuis te werken. Met Salesforce Work.com, een reeks oplossingen en middelen om bedrijven en gemeenschappen te helpen bij het veilig heropenen en herstellen, implementeert ENGIE verantwoorde procedures om werknemers te helpen weer terug te keren naar het werk. Daarnaast helpt ENGIE werknemers ook om hun vaardigheden te verbeteren door gebruik te maken van het myTrailhead online leerplatform om op maat gemaakte geïntegreerde trainingsprogramma’s te creëren.
Yves le Gélard, Executive Vice President CDO & Group CIO, ENGIE zegt: “Toen de lockdown van kracht werd, werd al snel duidelijk dat het werkende leven zou veranderen. De mogelijkheid om de juiste leer- en ontwikkelingsmogelijkheden te bieden via myTrailhead, werd essentieel voor zowel ons bedrijf als onze werknemers. Met Work.com hebben we weloverwogen beslissingen en praktische stappen kunnen nemen die prioriteit geven aan veiligheid en onze mensen kunnen bijscholen. Wij geloven dat als je goed voor je werknemers zorgt, zij ook goed voor jouw klanten zorgen.”
Terug naar groei
Door e-commerce te omarmen, slaagde Bugaboo erin het bedrijf te laten groeien tijdens wat een moeilijk financieel kwartaal was voor veel andere bedrijven, en zette het de relevante digitale infrastructuur op om zich voor te bereiden op mogelijke disruptieve periodes in de toekomst. Het gebruik van Salesforce Commerce Cloud gaf Bugaboo de mogelijkheid snel te schakelen om haar hele detailhandel- en groothandelbedrijf te vervangen door e-commerce. In de context van lockdowns en social distancing heeft het bedrijf haar belangrijkste winkelervaringen kunnen repliceren met online alternatieven om zo aan de vraag te kunnen blijven voldoen.
Adriaan Thierry, Chief Executive Officer van Bugaboo, zegt: “Veel van onze producten zijn aankopen die ouders maar één keer doen, dus het delen van zoveel mogelijk relevante informatie met klanten is van cruciaal belang. Met Salesforce Commerce Cloud hebben we onze communicatie, online merchandising en ’landing pages’ sneller dan ooit kunnen updaten. Omdat we duidelijk zien dat deze technologieën ons helpen te voorzien in de behoeften van elke consument, gebruiken we extra Salesforce-producten, zoals Service Cloud en Marketing Cloud, om onze manier van zaken doen digitaal te transformeren.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht