Geplaatst door BusterRent

BusterRent innoveert met nieuw online verhuur systeem

In één jaar tijd vernieuwde hij het wagenpark en breidde dit uit met nog eens zeven bussen. Daarnaast lanceerde hij recent een nieuw online verhuursysteem. Maastrichtenaar Giel Schuffelers is een man met ambities. In korte tijd groeide zijn bedrijf BusterRent, bekend van de kilometervrije busjesverhuur in Amsterdam uit tot een serieuze speler met 23 busjes op het wagenpark. “Dat moeten er minstens 50 worden.”

Van het reserveren tot het inchecken en uitchecken, met het nieuwe systeem gaat álles digitaal! Op de website kunnen klanten online aangeven welke bus zij willen huren. Die boeken zij direct in, waarna ze een mailbevestiging ontvangen. Na de bevestiging kunnen ze online inchecken, waarbij ze alle gegevens die nodig zijn, zoals id en creditcard kunnen uploaden. Bij het ophalen van het busje hoeven ze dan alleen nog het reserveringsnummer door te geven, waarna wij ze op de i-pad het overzicht kunnen zien wat ze hebben uitgekozen. Vervolgens lopen we samen naar beneden naar de bus, waar ze gelijk de betaling kunnen afhandelen. Op de i-pad tekenen ze dan het contract, wat samen met de factuur direct netjes naar hun mailbox wordt gestuurd. Giel Schuffelers vertelt: “Bij het contract zitten ook foto’s van eventuele bestaande schade aan een busje. Als er al een schade op de bus zit, is die foto leidend. Veel bedrijven werken nog op papier met zo’n doordruksysteem. Dan moet je noteren met de pen waar de schade is. Dat is niet duidelijk voor de klant en kan er ruis ontstaan. Op deze manier is het 100% eerlijk en transparant voor beide partijen.”

Het systeem dat net live is, bouwde hij met websitebouwer Gillz. Giel Schuffelers: “Acht maanden geleden hebben we de website vernieuwd. Hierbij hebben we echt gekeken: wat denkt de klant en hoe converteert iemand die naar de website toegaat? Met dat uitgangspunt is de website opgesteld, wat heeft geresulteerd in een simpele, duidelijke en klantvriendelijke website, waar klanten direct vinden wat ze zoeken, namelijk: een busje. Of het nu voor een verhuizing is, bezorging van artikelen of een reis binnen Europa. Bij BusterRent zijn ze aan het juiste adres. Wij zijn gegarandeerd de goedkoopste.”

Klantbeleving
Voor Schuffelers draait alles om de klantbeleving. Van website tot het weer inleveren van de bus. “Het moet perfect zijn”, geeft hij zelf toe. “Het moet gewoon van A tot Z kloppen, tot in het kleinste detail. Zou het bijvoorbeeld niet over mijn hart verkrijgen om geen lekkere versgemalen koffie te serveren. Of dat klanten hier rijen dik staan te wachten. Dankzij het nieuwe systeem hoeft dat ook niet, maar rijden klanten binnen 10 minuten weg met de door hun gehuurde bus. De check-in tijd wordt met meer dan de helft verkort. Momenteel gaat 60% van de busjesverhuur online, 40% telefonisch. Het streven is om de online verhuur omhoog te krijgen naar 85%. Straks als bijna iedereen online incheckt, controleer je samen de bus, teken je het contract en ben je klaar. Geen gedoe meer met met maken van kopietjes van een id-kaart, een creditcard en het checken van de kredietwaardigheid van de creditcard. Dat is dan allemaal al gebeurd in het verhuurproces. Dat extra stukje service. De energie die ik krijg van tevreden klanten die terugkomen. Dat is waar ik het voor doe.” Om die reden heeft Giel Schuffelers ook altijd leuke acties voor zijn klanten. “Voor klanten die terugkomen, bieden we altijd mooie kortingen. Daarnaast organiseren we voor fans op Facebook ook leuke acties. Zo hebben we elke maand de Goede Doelenbus  en binnenkort gaan we bijvoorbeeld een gratis volle tank weggeven aan klanten die voor het eerst huren.”

Over BusterRent
In korte tijd groeide het bedrijf BusterRent (voorheen BlueRent) uit tot een serieuze speler met 23 busjes op het wagenpark. Bij BusterRent kunnen klanten een bestelbus huren zonder kilometerkosten door heel Europa. Voor de lange rit is BusterRent de goedkoopste van Nederland. Het wagenpark bestaat uit 23 bestelbussen (Mercedes Sprinter), van verhuisbus tot 9 persoonsbus. De bussen verkeren in goede staat, met een kilometerstand van tussen de 50.000 en 100.00 km. Verhuizen met een bus van BusterRent kan al vanaf €70,- per dag inclusief btw en gratis kilometers. Voor meer informatie, bezoek onze website: http://www.busterrent.nl/