Industry Wire

Geplaatst door Piwik PRO

Candid Group en Piwik PRO maken retail-en marketingbranche GDPR-proof

AMSTERDAM – Het verzamelen, analyseren en gebruiken van klantdata is van levensbelang voor de retail- en de marketing- en mediabranche. Toch voldoen honderden bedrijven en bureaus nog steeds niet aan de strenge privacyregels van de GDPR, die 25 mei van toepassing worden. Om de branche te helpen GDPR-proof te worden, is de Candid Group een samenwerking aangegaan met het internationaal toonaangevende Piwik PRO.

De Marketing Suite van Piwik PRO voor onder andere analytics- en customer datamanagement, wordt onder andere door de Europese Commissie en verschillende grote overheidsinstanties gebruikt om hun systemen GDPR-compliant te maken, zie ook www.piwikpro.nl.

De Candid Group is exclusief partner voor de Marketing Suite van Piwik PRO voor de retail-, marketing- en mediabranche in de Benelux. ,,Piwik PRO is in heel Europa dé partij waar overheden en financiële instellingen voor kiezen om hun GDPR-zaken op orde te krijgen. Reden temeer om onze klanten uit de retail-, marketing- en mediabranche ditzelfde te bieden om zo aan de strenge eisen van de wetgeving te kunnen voldoen.”, vertelt Chief Data Officer (CDO) Youri van der Mijn van de Candid Group.

Vanaf 25 mei gaat de Autoriteit Persoonsgegevens streng controleren of de privacyregels uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) / General Data Protection Regulation (GDPR) worden nageleefd. Organisaties die het verwerken van persoonsgegevens niet op orde hebben, riskeren boetes die kunnen oplopen tot 4 procent van de jaaromzet of 20 miljoen euro. Met name voor retailers en ondernemers in de reclame- en marketingbranche is het gebruik van klantdata, onder meer voor het opstellen van profielen en het monitoren en in kaart brengen van online consumentengedrag, een groeiend businessmodel. De nieuwe privacyregels vormen dan ook een grote uitdaging voor de branche. Er zijn genoeg kansen en oplossingen, maar er is wel haast geboden. ,,Toch steken nog veel adverteerders, bureaus en webshops hun kop in het zand, en dat terwijl hun hele businessmodel er aan onderworpen is,” ziet Van der Mijn.

Webshops en websites, bureaus die data verzamelen en verkopen, bedrijven die digitale reclame verspreiden; vanaf 25 mei moeten ze in veel gevallen expliciet toestemming vragen via een cookiemelding. Consumenten moeten ook precies weten waarvoor ze toestemming geven. Voor het verzamelen, bewaren en gebruiken van hun gegevens, voor het opstellen van een profiel, voor het adresseren van meer persoonlijk gerichte content of reclame. Ze moeten daar op elk moment inzage in kunnen krijgen en net zo makkelijk hun toestemming weer in kunnen trekken. Bovendien moet je garanderen dat al die data veilig zijn opgeslagen en niet gehackt kunnen worden.

Piwik PRO Marketing Suite is een customer data oplossing die dat allemaal integreert op een manier die voldoet aan de GDPR. Van der Mijn: ,,Met Piwik PRO krijgen bedrijven en marketeers 100 procent grip op hun eigen data en analytics. Ze kunnen doorgaan met alle activiteiten op het gebied van data op een manier die GDPR-compliant is.”

De Candid Group in Amsterdam – met bureaus als M2Media en Stroom – is het grootste onafhankelijke Nederlandse netwerk van media-, marketing- en communicatiebureaus. Met Piwik PRO wil de groep zijn voorsprong in data-technologie verder uitbouwen. Zelf is de Candid Group als een van de eerste netwerken corporate member van IAPP en officieel gecertificeerd. ,,We werkten zelf al met Piwik PRO en willen dat nu ook aan onze klanten en alle bedrijven in de branche aanbieden,” aldus Van der Mijn.

Piwik PRO heeft weloverwogen voor de Candid Group als exclusieve partner voor de Benelux gekozen. ,,Met minder dan 50 dagen te gaan voordat de GDPR van toepassing wordt, moeten we dichter dan ooit op onze klanten zitten. De Candid Group geeft ons toegang tot bedrijven uit de media en retailsector die zich bewust zijn van de waarde die het bezit van data oplevert en die actief op zoek zijn naar effectieve, GDPR-compliant marketing-oplossingen. Dat betekent dat we geen energie hoeven te verspillen en ons kunnen focussen op de specifieke wensen van klanten.”, zegt Vincent de Winter, Manager Business Development van Piwik PRO.

Zie ook: www.candidgroup.nl en www.piwikpro.nl

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht