Geplaatst door Cape

Cape brengt nieuw technologisch automatisatie platform voor marketeers

Amsterdam, 2 december 2019 – 71% van de consumenten heeft de voorkeur aan een gepersonaliseerde uiting boven een standaard advertentie, mits het juist ingezet wordt. Cape lanceert een one-stop-shop met 6 tools voor digital advertising. Met Cape worden data feeds aan het creatieve concept gekoppeld en het productie- en publicatie proces geautomatiseerd. Zo krijgt de marketeer handvatten om efficiënt en schaalbaar gelokaliseerde, gecontextualiseerde en gepersonaliseerde campagnes uit te rollen.

Uniek aan de tools van Cape is dat het de uitingen van alle kanalen (social, video, display, audio, e-mail, Out of Home, landingspagina’s) bundelt op één platform en koppelt aan beschikbare data vanuit een CRM en/of DMP. Daarnaast zorgen API koppelingen met onder andere Google Marketing Platform en Facebook Business Manager ervoor dat alle creaties automatisch gepubliceerd worden op de advertising platformen. Het bevat tevens een workflow waardoor verschillende stakeholders in het proces eenvoudig de materialen kunnen reviewen en beoordelen. De tooling bespaart daarmee vele uren manueel werk aan bureau- en klantzijde.

Michiel Blonk is mede-oprichter van Cape. Hij vertelt: ‘Lokalisatie, contextualisatie en personalisatie; als marketeers hebben we er de mond vol van maar in de praktijk gebeurt het nog weinig. Daarvoor hebben we deze schaalbare technologie ontwikkeld. We willen niet op de stoel van de creatieve marketeer of bureau zitten. Wij helpen bureau- en klantzijde beter en sneller cross- en omnichannel campagnes met relevante uitingen uit te rollen.’

Rituals, Philips, KLM en Duvel maken inmiddels gebruik van de technologie. De tools van Cape kunnen volledig of deels worden afgenomen, afhankelijk van de klantbehoefte. Kijk voor meer informatie op bycape.io.

Over Cape
Cape ontwikkelt oplossingen voor online marketeers. Ze ontwikkelden een platform bestaande uit 6 tools, waarmee de marketeer eenvoudig cross- en omnichannel campagnes kan creëren en publiceren. Het platform bestaande uit 1) display craft, 2) social fit, 3) video affectivity, 4) campaign designer, 5) publish engine en 6) content space.
Cape is in 2019 opgericht door Michiel Blonk, Eelco van de Wiel en Frits Mahovic. Frits en Eelco zijn ondernemers achter Livewall Group in Tilburg. Michiel Blonk was voorheen werkzaam bij KLM. Eerste launching partners van Cape zijn Duvel, Rituals, KLM en Philips. Kijk voor meer informatie op de website bycape.io.