Geplaatst door Grasp

Casengo ontpopt zich tot customer conversations platform Grasp

Amsterdam, 30 juni 2022 – Vandaag ondergaat Casengo een radicale  transformatie: het service platform voor meer blije klanten heet vanaf nu  Grasp. De rebranding raakt niet alleen de naam en het logo; ook de  website en de team-inbox hebben een volledige upgrade gekregen.

Tegelijk met de transformatie van de merkidentiteit wordt de gloednieuwe team-inbox met  omnichannel tijdlijn geïntroduceerd. Hierin staan alle contactmomenten per klant onder  elkaar, ongeacht het kanaal. “Zo krijgen kleine en grotere klantenservice-teams veel meer  overzicht, en worden klanten beter en sneller geholpen, via welk communicatiekanaal dan  ook,” zegt CEO Floris van der Veen. “Of het contact nu loopt via WhatsApp, de socials, live  chat, e-mail of je eigen systemen, je voegt alles makkelijk bij elkaar en krijgt direct de hele  klantrelatie in beeld.”

Waarom een sterk merk zich ontpopt tot iets nieuws? In de 10 jaar sinds Casengo werd  opgericht, is de wereld van klantcontact flink veranderd. De komst van social media maakte  consumenten mondiger en ongeduldiger. De coronapandemie vergrootte de vraag om  goede digitale klantenservice, en ook de positie van Casengo kwam de laatste 3 jaar in een  stroomversnelling. Om het afhandelen van cases of tickets gaat het allang niet meer.  “Klanten willen zich niet meer laten behandelen als een nummer. Ze willen gehoord worden,”  aldus Van der Veen. “Anders zijn ze zó vertrokken naar de concurrent.”

Grasp helpt klantenservice-medewerkers om proactiever gesprekken aan te gaan. Want  Grasp kijkt verder. Waar Casengo zich richtte op casemanagement, legt het nieuwe  customer conversations platform de focus op de conversaties zelf, met meer oog voor de  eindklant. Waar een conversatie ook over gaat, Grasp gelooft dat elk gesprek dezelfde  aandacht verdient.

Zorgaanbieder Attenza, touroperator Slangen Reizen en online bloemenleverancier  Plantje.nl hebben de nieuwe Grasp-inbox uitvoerig getest en zijn enthousiast. Ook in het  buitenland wordt Grasp graag ingezet, bijvoorbeeld door luchtvaartmaatschappij Saudi  Airlines, modemerk Kenneth Cole en de grootste mobiele netwerkoperator van Afrika, MTN.

Ontdek Grasp ook vanaf vandaag, via getgrasp.com.