Geplaatst door Cavai

Cavai benoemt Ruben Sondaar als Sales Director Benelux

Per 1 oktober maakt Ruben Sondaar (36) de overstap naar creative-cloud platform Cavai. Binnen Cavai wordt Sondaar als Sales Director verantwoordelijk voor business development en sales in de Benelux. Sondaar neemt internationale sales en managementervaring mee en werkte onder andere bij DPG, Yieldr en SpotX in digital en programmatic advertising. Daarnaast is hij nauw betrokken bij IAB Nederland.

De afgelopen 4 jaar bouwde Sondaar als head of business development en Supply operations met succes aan het publishing video portfolio van SpotX. Daarnaast was hij verantwoordelijk voor een team van accountmanagers, die de dagelijkse service verlenen. Als voorzitter van de taskforce Video bij IAB Nederland publiceerde hij onder andere het Video Handboek in het begin van dit jaar.

In zijn nieuwe functie bij Cavai zal Sondaar zich richten op het versnellen van groei van het gebruik van het Cavai platform. Sondaar geeft daarbij aan dat de markt duidelijk behoefte heeft aan verdere creatieve innovatie: “Voor wat betreft programmatic advertising zijn de kaarten wel redelijk geschud. Aan de inkoop en verkoop kant heeft de efficiëntie een optimum bereikt. Daarom zijn de ogen nu meer gericht op creatie. Daar wordt de komende jaren het verschil gemaakt. Daarnaast groeit de digitale expertise bij zowel adverteerders, als agencies en publishers. Deze bedrijven zitten graag zelf aan de knoppen. Het creative-cloud platform van Cavai speelt in op deze twee trends en is daarmee goed voorgesorteerd op de toekomst.

Programmatic: de toekomst van advertising
Rogier Lammers, Commercial Director Europe Cavai: “Cavai maakt een enorm snelle groei door in de alle markten waarin we actief zijn. Ruben heeft veel ervaring en een goed netwerk in deze industrie. Dat geeft mij de ruimte om mijn aandacht te richten op Frankrijk en Duitsland.”
Cavai, het toonaangevende conversatie-advertentieplatform, heeft een kantoor geopend in Nederland. Het van oorsprong Noorse bedrijf breidt sinds de start in 2018 in rap tempo uit met kantoren in Oslo, Stockholm, Helsinki, Kopenhagen, Singapore, Londen en New York. Cavai helpt adverteerders de prestaties van online display aanzienlijk te verbeteren door gebruik te maken van gespreksadvertenties. Internationaal werkt Cavai onder andere voor klanten als VISA, Santander, HP en Unilever. In Nederland en België zijn met verschillende bureaus, merken en uitgevers partnerships gesloten.

Toekomst van display is interactief
“Conversational advertising is een compleet nieuwe manier om potentiële klanten te benaderen. De online advertentiemarkt is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een schreeuw wedstrijd waarbij de doelgroep overspoeld wordt door zendende adverteerders. Wij geloven er bij Cavai in dat mensen graag contact hebben en gehoord willen worden en dat je de doelgroep daarmee pas echt voor je wint. Dat doen we door in de display advertenties in gesprek te gaan. Adverteerders krijgen daardoor naast kwalitatief bezoek, ook zeer bruikbare inzichten uit campagnes”, aldus Rogier Lammers, Commercial Director Central Europe bij Cavai.

Snelle groei vanuit Nederland
Vanuit de Nederlandse vestiging in Amsterdam wordt Centraal-Europa bediend en werkt het team – onder leiding van Rogier Lammers – aan verdere uitbreiding van het klantenportfolio. “Een groot voordeel van het platform is de gebruiksvriendelijkheid. Adverteerders en bureaus kunnen heel simpel en snel zelf conversational ads – in elk formaat en voor elk device – opmaken. En als adverteerders dat liever aan ons overlaten, dan hebben we bij Cavai copywriters en designers in dienst om dat uit handen te nemen. De resultaten van de eerste lokale campagnes zijn veelbelovend en ik ben ervan overtuigd dat we met deze nieuwe online advertentiemogelijkheid snel nog verder kunnen groeien in Nederland”, aldus Lammers.