CGI lanceert nieuw CGI Retail Xp360 platform waarmee retailers klanten via alle kanalen een consistente, realtime klantervaring kunnen bieden

CGI Retail Xp360 brengt de fysieke en digitale wereld samen, en ondersteunt retailers om tegemoet te komen aan steeds hogere klanteneisen in de digitale wereld van nu
CGI lanceert het nieuwe CGI Retail Xp360 platform. Met dit platform kunnen retailers en dienstverleners via alle kanalen een consistente, realtime ervaring bieden aan consumenten en tegelijkertijd hun eigen digitale transformatie versnellen. Het platform komt tegemoet aan de groeiende vraag naar producten, diensten en informatie die direct, via alle kanalen en op gepersonaliseerde wijze beschikbaar moeten zijn.
Uit het CGI Client Global Insights 2017 rapport (op basis van 1.300 persoonlijke gesprekken met senior leiders in business en technologie uit diverse sectoren) blijkt dat bij aanbieders van producten en diensten gericht op de consumentenmarkt de ontwikkeling naar een digitale organisatie de belangrijkste trend is. Ook blijkt uit het rapport dat verbetering van de klantervaring de hoogste prioriteit heeft. Smartphones, wearables en andere digitale technologieën creëren een diepgaande digitale klantervaring, die net zo belangrijk is als de fysieke ervaring in de winkel. Daarnaast proberen vooraanstaande aanbieders van producten en services zich te onderscheiden door de consument centraal te stellen. Daarbij worden digitale en fysieke kanalen geïntegreerd en wordt gebruikgemaakt van data analytics om een hoogwaardige, intelligente en consistente winkelervaring in realtime te bieden. Bovendien richten deze bedrijven zich op de optimalisatie van bedrijfsprocessen en de modernisering van hun IT-infrastructuur om producten sneller op de markt te kunnen brengen en de klantervaring verder te verbeteren.
Met CGI Retail Xp360 wordt het voor de aanbieders eenvoudig om de klantervaring te verbeteren in lijn met hun doelstellingen en prioriteiten. In nauwe samenwerking met CGI kan het platform voor iedere klant worden afgestemd op de eigen specifieke eisen. Dit biedt niet alleen snelle voordelen op de korte termijn, maar zorgt ook voor een voortdurende verbetering van de klantervaring op de lange termijn.
“Het platform is heel eenvoudig te implementeren, ondersteunen en onderhouden”, aldus Gianni Rino, CGI Global Lead for Retail and Consumer Services. “De cloud-architectuur is flexibel en maakt het mogelijk snel nieuwe functionaliteiten toe te voegen waar de klanten om vragen.”
“CGI Retail Xp360 is samen met klanten ontwikkeld in het CGI Retail and Consumer Services Center of Excellence (CoE) in Lille, Frankrijk”, zegt Jean-Baptiste Branquart, Vice President van het Retail and Consumer Services Center of Excellence (CoE). “Het CoE geeft aanbieders van producten en diensten gericht op de consumentenmarkt een unieke mogelijkheid om in de toekomst te kijken en inzicht te krijgen in de gedifferentieerde ervaringen die ze hun klanten met behulp van CGI Retail Xp360 en de nieuwste technologieën kunnen bieden.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.