Industry Wire

Geplaatst door PRLab

Chargebee haalt ruim €100 miljoen op in serie G-financieringsronde om de wereldwijde verschuiving naar abonnementen te versnellen

Amsterdam, 20 april – Chargebee is de marktleider op het gebied van terugkerende facturering en SaaS abonnementenbeheer. Met het nieuw kapitaal kan Chargebee zijn aanwezigheid globaal uitbreiden en verder bijdragen aan het al bestaande internationale netwerk. Chargebee wordt nu gewaardeerd op € 1,2 miljard, een drievoudige groei in waarde in minder dan 6 maanden.

Chargebee heeft een uitgebreid klantenportfolio opgebouwd met merken als Okta, Freshworks, Calendly, Study.com en duizenden andere snelgroeiende bedrijven die abonnementsservices bieden.

Naast het genereren van een belangrijke inkomstenbron voor de duizenden bedrijven die abonnementsservices bieden, is de snelle groei van Chargebee verder gestimuleerd door de mogelijkheid snel resultaten te behalen en te investeren in de langetermijngroei van klanten. Het platform van Chargebee is eenvoudig te implementeren; het onboarden kan in minder dan tien dagen worden voltooid – zelfs voor de grotere internationale bedrijven.

“Op het moment zijn we in staat om binnen 30 minuten een prijsonderzoek voor nieuwe abonnementen uit te rollen en hieruit het juiste prijspunt te identificeren, dat past bij ons klantsegment”. Chargebee heeft ons daarnaast de vrijheid gegeven fouten te maken en deze meteen op te kunnen lossen”, aldus Paul Kapsner, Directeur van Financiën bij Superfoods. Jeroen Bos, Co-founder van het Nederlandse pr.co zegt: “Voor ons was de echte game changer dat we eindelijk een nauwkeurig MRR / ARR-nummer konden genereren dat we konden gebruiken om ons bedrijf in de goede richting te sturen. Voor Chargebee waren er altijd twijfels over onze statistieken, maar nu kunnen we de juiste beslissingen nemen op basis van de data van Chargebee.”

Met het nieuwe kapitaal is Chargebee van plan verder te investeren in hun platform en bedrijven te helpen hun activiteiten op het gebied van facturering en abonnementenbeheer naadloos op te schalen, van de start van een bedrijf, tot aan de eerste beursgang. Het bedrijf kondigt ook aan dat het meer gaat investeren in zijn wereldwijde expansie en belangrijkste partners.

“Bedrijven moeten tegenwoordig op elk moment kunnen reageren op constant veranderende klantbehoeften, nalevingsvereisten en marktdruk. Meer dan ooit zullen bedrijven hun abonnementsservice nodig hebben om de betrouwbare inkomstenstroom te zijn waarmee ze snel kunnen opschalen’’, aldus Krish Subramanian, medeoprichter en CEO van Chargebee. “Chargebee wil vooraan staan in de verschuiving naar een wereld waarin de abonnementservice als bedrijfsmodel centraal staat, door onze klanten te helpen snel waarde te creëren en een partner te zijn in hun groeitraject voor lange termijn.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht