Industry Wire

Geplaatst door Tripolis Solutions

Chat & e-Mail: sterk duo voor betere conversie

Chat is bezig met een indrukwekkende opmars. Verschillende internationale onderzoeken tonen aan dat de inzet van Chat een effectief middel is om de conversie te verhogen. E-mail is het trouwe werkpaard van elke online marketeer. Zeker na de verscherping van de privacy regels brengt e-Mail je boodschap direct onder de aandacht van je publiek. De conversie op e-Mail campagnes is over het algemeen vrij goed. Maar kan het nog beter?

Wat zou er gebeuren als je Chat en Mail combineert?
Dat is precies de vraag die 2 specialisten op hun gebied, LiveChat Service en Tripolis, willen gaan beantwoorden met hun nieuwe dienst ChatInMail, die donderdag 21 juni tijdens de e-Mail Summit wordt gelanceerd.

“De kracht van chat wordt bewezen door de explosieve groei van ons bedrijf. Bedrijven gaan eindelijk inzien dat de traditionele manier van communiceren anders moet. Meer interactie, op het moment dat het de klant uitkomt en op een makkelijke manier, wat voor device je ook gebruikt,” zegt Jeroen Beltman, CCO van LiveChat Service. “Ik voorspel dat over 5 jaar klantcommunicatie in de vorm van conversaties de dominante manier van communiceren is geworden. Chat is daarvoor de belangrijkste driver.”

LiveChat Service was al een tijdje op zoek naar een geschikte partner in de e-Mail & Marketing Automation hoek. Liefst een gevestigde partij in Nederland, die ook kan helpen bij het realiseren van de internationale ambities. “De uiteindelijke keuze voor Tripolis was eigenlijk heel simpel. Ze zijn een autoriteit op het gebied van e-Mail, doen grote volumes SMS en staan open voor integraties met nieuwe technologieën. Verder speelde ook mee dat ze een eigen innovatie lab hebben in Vietnam en wereldwijd klanten bedienen.”

Bram Smits, CEO van Tripolis, is enthousiast over de samenwerking: “We zagen de afgelopen jaren al een duidelijke trend naar meer interactie in de verschillende campagnes van onze klanten. Veel mooie en creatieve voorbeelden, met goede resultaten. Maar, de interactieve elementen bleven beperkt tot vooraf bepaalde scenario’s en flows. Het enige wat ontbrak was de mogelijkheid om klanten echte interactie te bieden. Om op die manier niet alleen live, dus authentieker, te communiceren, maar ook om de communicatie te versnellen en zo betere resultaten te leveren.”

“Als e-Mail & Marketing Technology Hub zijn we continu op zoek naar nieuwe oplossingen voor onze klanten. Waar het ons om gaat is dat de marketeer zijn interactie met de klant kan verbeteren, betere resultaten bereikt en dan ook nog op een makkelijke manier.”

“De voorbeelden die LiveChat Service kon geven over de toegevoegde waarde van chat in mail spraken voor zich. Verder ben ik erg onder de indruk van de professionaliteit van hun chatoperators en het klantenportfolio wat LiveChat Service inmiddels heeft opgebouwd”.

Hoe werkt ChatInMail?
De basis is heel simpel. Voor een echt interactieve campagne verwerkt de marketeer een link of een chat button in zijn boodschap. De lezer klikt en onmiddellijk wordt een (‘branded’) venster geopend met het verzoek om te gaan chatten. De lezer typt een vraag en, die vervolgens wordt beantwoord door één van de chatoperators van LiveChatService. De chatoperators beantwoorden de vragen conform de instructies van de marketeer. De chats worden afgesloten wanneer het doel bereikt is en direct wordt een automatische email met daarin de inhoud van de chat verstuurd naar de marketeer. Zó verzamelen we waardevolle data voor business intelligence.

Hoe verder?
LiveChat Service en Tripolis hebben een exclusief partnership opgezet om de ChatInMail dienst te introduceren op de Nederlandse markt. De komende maanden worden gebruikt om bij een select aantal klanten in specifieke segmenten pilots te doen om meer te leren over de mogelijkheden van het gebruik van chat in mail. Op basis van deze cases gaan we verder opschalen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht