Industry Wire

Geplaatst door Cheil Benelux

Cheil Benelux nieuwe algemeen directeur

De unieke combinatie van digital & technology, advertising en retail op het hoogste niveau was de aanleiding om deze nieuwe stap te maken. In zijn nieuwe rol zal Van der Sijde leiding geven aan de ambitieuze toekomstplannen van Cheil Benelux. Met een frisse blik zal hij deze ingrediënten verder integreren om klanten nieuwe kansen te bieden en tegelijkertijd het bureau succesvol uit te bouwen.

Met Samsung als founding client, is Cheil een gevestigde naam in de bureauwereld. Zowel Cheil als Samsung zijn ambitieus en kijken er naar uit om na het succes van SmartSuit en FastFrame meer innovatief en prijswinnend werk te maken. Met Van der Sijde ziet het bureau nieuwe kansen om het klantenportfolio te verbreden, de expertise verder uit te breiden en werk te maken van het integreren van nieuwe middelen en kanalen.

Tim van der Sijde komt van Ogilvy Social.Lab, waar hij de afgelopen zes jaar verantwoordelijk was voor diverse grote internationale accounts zoals Sennheiser, Philips en Sonova. Door strategie, creatie, media, CRM, experience en consultancy te integreren in een one-stop solution is Sennheiser onder zijn leiding uitgegroeid tot één van de 20 grootste klanten van WPP Nederland. Daarnaast heeft hij voor WPP onder andere een campus engagement programma ontwikkelt wat inmiddels is overgenomen door landen als US, Canada, UK, Brazilië, België en Australië.

Juist de rol als verbinder van capabilities binnen het bureau en het snel veranderende palet aan marketingmogelijkheden aan klantzijde, is Van der Sijde op het lijf geschreven. Vanuit zijn passie voor het vinden van nieuwe oplossingen voor uitdagende problemen, ziet hij het als zijn taak om samen met het bureau orde in de vele mogelijkheden te scheppen. Om klanten te helpen hun transformatie en groei te versnellen door de fundamentele capabilites te beheersen en de customer journey van online naar offline optimaal te benutten.

Tim van der Sijde, algemeen directeur Cheil Benelux:
“Het is een fantastische kans om in te stappen op een moment waar grote veranderingen nodig zijn, zowel bij het bureau als in de markt. Net als de grote lokale bureaus heeft Cheil een breed aanbod aan innovatieve producten en diensten, maar dan met een geïntegreerde aanpak en zonder de interne complexiteit. De drie units spreken dezelfde taal en door de platte structuur werken we toegankelijk en efficient. Ik sta te popelen om met een geoptimaliseerd aanbod samen koers te zetten naar een nieuwe toekomst.”
Gerben van Walt Meijer, Head of Marketing MX Samsung Benelux:
“Samsung en Cheil hebben met SmartSuit en FastFrame laten zien hoe technologie en innovatie je concreet helpen om je ultieme doelen te bereiken. De combinatie van Samsungs innovativiteit en Cheils creativiteit zorgden voor succesvolle en spraakmakende campagnes en we kijken met veel enthousiasme naar onze toekomstige samenwerkingen.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht