Geplaatst door Ciena

Ciena moderniseert Packet Networking met ‘Adaptive IP’ en coherente optics

Hoofddorp – 1 november 2018 – Ciena® (NYSE: CIEN) versterkt zijn Packet Networking-portfolio met nieuwe Adaptive IP-mogelijkheden, coherente optics en speciaal samengestelde hardwareplatformen. Hierdoor kunnen serviceproviders onder andere profiteren van 5G, aan verdere verglazing gerelateerde Next-Generation Cable MSO Access en Business Services. Deze verbeteringen vereenvoudigen tevens de toegang tot grootstedelijke (metro)netwerken, zodat providers hun netwerk kunnen door ontwikkelen tot een adaptief netwerk dat zowel nieuwe als bestaande zakelijke processen en applicaties ondersteunt.

Met deze nieuwe mogelijkheden introduceert Ciena open, betaalbare en gesplitste oplossingen die gemakkelijker te implementeren, beheren en te onderhouden zijn. De nieuwe functionaliteit verlaagt de voor de oplossingen benodigde stroom, investering en ruimte aanzienlijk voor netwerkoperators.

Belangrijkste feiten:

• Veel hedendaagse TDM (SONET/SDH/PDH)- en Packet (Ethernet/IP/MPLS)-netwerken zijn inflexibel, complex en duur, hetgeen resulteert in een langere time-to-market en een toenemende inflexibiliteit ten opzichte van de voortdurend veranderende eisen van de klant. De netwerken missen ook de veelzijdigheid en het vermogen om snel nieuwe services te kunnen leveren, wat resulteert in weglopende klanten en verlies aan inkomsten.
  • Om deze problemen voor eens en altijd op te lossen voor serviceproviders (zodat ze kunnen profiteren van nieuwe high-growth-mogelijkheden, zoals de overstap van 4G naar 5G, L2/L3/VNF Business Services en next-gen kabel-MSO’s access) introduceert Ciena een simpelere, gestroomlijnde benadering van de aanleg van IP-enabled netwerken. Ciena investeert in verschillende verbeteringen van het eigen Packet Networking-portfolio, waaronder:

• De uitbreiding van het Service Aware Operating System (SAOS) met IP-mogelijkheden, gericht op specifieke high-growth-applicaties – SAOS is gebaseerd op een gestroomlijnde, modulaire, open en programmeerbare IP-architectuur en geeft providers veel mogelijkheden via een ‘Adaptive IP’-model. Dit verbetert de snelheid van de service-uitrol, verkort de time-to-revenue en maakt een adaptief netwerk mogelijk dat optimaal inspeelt op de veranderende eisen die eindgebruikers aan netwerkservices stellen; voor bestaande, nieuwe en opkomende applicaties met een zeer gedifferentieerde servicekwaliteit.

• Ciena’s nieuwe 5162 Service Aggregation Platform en het 5170 Service Aggregation Platform. Dit zijn de eerste platformen met dit verbeterde SAOS, zodat providers nu L3 VPN Business Services kunnen ondersteunen. Aanvullende Adaptive IP-functionaliteit is nog in ontwikkeling en zal in Packet Networking-platformen van Ciena worden geïntegreerd.

• Coherente optics – Dit maakt snelle, goedkope opschaling mogelijk bij toenemend bandbreedtegebruik, vooral aan de randen van het netwerk. De ondersteuning van coherente optics vereenvoudigt het netwerkontwerp, met merkbare reductie van stroomverbruik, ruimtegebruik, kosten en algehele operationele complexiteit.

• 6500 Packet Transport System (PTS) – Het 6500 PTS converteert legacy TDM Business Services (SONET/SDH/PDH) in pakketstromen die over een efficiënter en beter opschaalbaar pakketnetwerk worden verzonden. Op die manier kunnen beheerders hun bestaande TDM-klanten blijven ondersteunen en tegelijkertijd nieuwe high-growth-applicaties aanbieden, en dat allemaal op een enkel, geconvergeerd, packetgebaseerd transportnetwerk.

• Blue Planet management portefeuille – Nieuw in het huidige Blue Planet management portfolio zijn nieuwe Laag 3-functies voor routeoptimalisatie en -bewaking (via de recente overname van Packet Design). Deze functies zorgen voor een beter(e) end-to-end-ontwerp, -werking en -beheer van IP-netwerken.

• De nieuwe functies worden ondersteund door het uitgebreide pakket professionele services van Ciena waarmee beheerders hun netwerken soepel kunnen transformeren, ongeacht de fase in de overstap op een adaptiever netwerk (planning, ontwerp, implementatie, beheer of onderhoud).

Executive quote

“Voor 5G, IoT, Next-Generation Cable MSO Access en L2/L3/VNF Business Services moeten beheerders opnieuw bepalen wat ze van hun bestaande packetnetwerken verwachten. De nieuwe Adaptive IP-mogelijkheden van Ciena vormen een soepele migratie van legacy TDM (SONET/SDH/PDH)-netwerken en traditionele en gesloten IP-gebaseerde architecturen naar een meer open, gesplitste en programmeerbare IP-gebaseerde SDN-architectuur. Dat geeft klanten meer controle over hun eigen netwerkinvulling en vormt de basis van hun ultieme doel: het Adaptive Network, dat realtime kan reageren op veranderende vereisten.” – Scott McFeely, Senior Vice President, Global Products and Services, Ciena

Over Ciena

Ciena (NYSE: CIEN) is leverancier van netwerksystemen, -services en -software. Wij leveren oplossingen die onze klanten helpen bij het creëren van meer adaptieve netwerken, als antwoord op de continu veranderende eisen van hun gebruikers. Door toonaangevende netwerktechnologie en advies op maat te leveren bouwen we ’s werelds meest geavanceerde netwerken, geautomatiseerd en op schaal. U kunt updates krijgen over Ciena door ons te volgen via Twitter @Ciena, LinkedIn, het Ciena Insights-blog, of door ons te bezoeken op www.ciena.com.

Voor beleggers
U wordt aangemoedigd het onderdeel Beleggers op onze website te bekijken, waar we structureel persberichten, SEC-dossiers, recent nieuws, financiële resultaten en andere aankondigingen plaatsen. Op de website en via andere kanalen die we gebruiken, publiceren we van tijd tot tijd exclusieve productinformatie. Dit persbericht bevat voorspellingen die gebaseerd zijn op huidige verwachtingen, vooruitzichten, informatie en veronderstellingen. Deze voorspellingen gaan gepaard met bepaalde risico’s en onzekerheden. Daadwerkelijke resultaten of uitkomsten kunnen vanwege deze risico’s en onzekerheden wezenlijk verschillen van uitgesproken of geïmpliceerde resultaten. Dat geldt ook voor resultaten of uitkomsten die zijn opgenomen in onze meest recente jaar- en kwartaalverslagen die bij de SEC zijn ingediend. Voorspellingen zijn onder meer verklaringen met betrekking tot onze verwachtingen, overtuigingen, intenties of strategieën en worden gekenmerkt door woorden als ‘anticiperen’, ‘geloven’, ‘kunnen’, ‘schatten’, ‘verwachten’, ‘bedoelen’, ‘zouden moeten’, ‘zullen’, ‘zouden’ of soortgelijke bewoordingen. Ciena verplicht zich op generlei wijze tot het bijwerken van de informatie in dit persbericht ten gevolge van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins.