Industry Wire

Geplaatst door Clarity

Clarity lanceert Global Crisis Council voor uitgebreider dienstenaanbod crisiscommunicatie en reputatiebeheer

Clarity lanceert Global Crisis Council voor uitgebreider dienstenaanbod crisiscommunicatie en reputatiebeheer
Amsterdam, 30 oktober 2024 – Strategisch communicatie- en marketingbureau Clarity kondigt vandaag de nieuwe Clarity Global Crisis Council aan – een doorgewinterd team van Clarity’s eigen crisisspecialisten en een panel van externe experts dat op basis van een follow-the-sun-model ondersteunt in crisiscommunicatie en reputatiemanagement.

De nieuwe crisisraad heeft zijn oorsprong in de overname van het Australische crisis- en reputatiemanagementbureau Sefiani in 2023. Daarnaast ziet Clarity een sterke toename in de vraag naar hoogwaardige consultancy rond crisis- en reputatievraagstukken die impact hebben op meerdere geografische regio’s.

De Global Crisis Council wordt aangestuurd door de in-house senior crisis- en reputatiespecialisten van Clarity: Robyn Sefiani en Nicholas Owens in Sydney, Michael Gonzalez in Londen, Kristen Ingraham in New York en Jason Wakeford in Los Angeles.

Zij worden ondersteund door externe crisis- en reputatiespecialisten. Op deze manier biedt Clarity efficiënte en wereldwijde ondersteuning in uiteenlopende markten, branches en regulatoire- en politieke speelvelden.

Rachel Gilley, CEO van Clarity: “We zijn verheugd om vijf vooraanstaande reputatie-experts te verwelkomen als externe leden van onze Clarity Global Crisis Council. We vinden het ontzettend belangrijk om ervoor te zorgen dat onze klanten toegang hebben tot de meest ervaren adviseurs, waar ter wereld ze die ook nodig hebben. We kijken ernaar uit om samen te werken met de leden van de Council om hoogwaardige diensten op het gebied van crisisrespons en reputatiemanagement te leveren op verschillende continenten.”

De externe leden van het Clarity Global Crisis Council zijn:
Laetitia Gruwel (Nederland) is een crisis- en reputatie-expert met ruim 20 jaar ervaring. Ze werkte tien jaar lang als Crisis & Reputation Lead bij Edelman Amsterdam, waarna ze voor zichzelf is begonnen.

Catherine Colloms (VK) is een professional met ruim 25 jaar ervaring in crisismanagement en een achtergrond bij corporates, bureau’s en overheidsrelaties in het VK en de EU.

Bob McNaney (VS) heeft ruim 10 jaar ervaring als crisis counsellor in de VS. Hiervoor was hij 17 jaar lang onderzoeksjournalist, waarvoor hij werd bekroond met een Emmy.

James Brasher (APAC) heeft ruim twee decennia lang bureau’s in Azië aangestuurd, waarbij hij klanten heeft begeleid in zowel proactief als reactief reputatiemanagement. Hij is momenteel Managing Partner bij RICE, een Clarity-partner in de APAC-regio.

Patrick O’Neill (Brazilië) is medeoprichter van Sherlock Communications, het partnerbureau van Clarity in Latijns-Amerika. Hij heeft meer dan 2 decennia ervaring in crisiscommunicatie en werd onlangs door PR Week benoemd tot Agency Professional of the Year.

Clarity’s diensten rond crisis- en reputatiemanagement worden verder ondersteund door een nauwe samenwerking met Digitalis, experts in online reputatiemanagement en Polpeo, die wereldwijd crisissimulaties verzorgen.

Robyn Sefiani, Clarity’s President ANZ & Reputation Counsel in Sydney: “Een crisis wacht op niemand. Sommige crises kunnen snel en lokaal worden bezworen, maar andere situaties evolueren, veranderen en escaleren over markten en regio’s heen, met in potentie aanzienlijke en langdurige schade aan merk- en bedrijfsreputatie als gevolg. De Clarity Global Crisis Council staat klaar om elk reputatierisico aan te pakken, waar en wanneer het zich ook voordoet. Onze follow-the-sun-dienstverlening strekt zich uit tot het opstellen van een 360° crisisrespons, het ontwerpen van workshops in crisisparaatheid, het auditen van digitale activiteiten op reputatierisico’s, het aanpakken van desinformatie op social media, voorbereiding op aanstaande juridische procedures, het opbouwen van veerkracht op digitale-, wiki- en mediaplatforms en een aanpak op maat voor allerlei andere reputatie-uitdagingen.”

“Veel van de klanten en merken die ons benaderen voor advies op het gebied van crisis- en reputatiemanagement zijn wereldwijd actief. Het geeft hen dan ook de nodige gemoedsrust wanneer ze weten dat we een team van communicatie-, digitale, informatie- en analysespecialisten over de hele wereld hebben dat naadloos op elkaar aansluit met holistische dienstverlening die hun reputatie beschermt en verdedigt wanneer dat nodig is”, besluit Sefiani.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht