Geplaatst door Qlvr

‘Clever apps’ voor de internationale markt

Educatieve markt
Mark Overmars geniet vooral bekendheid als de man achter de GameMaker software en als mede-eigenaar van YoYogames. Hij ziet veel potentie in apps voor de educatieve markt, in Nederland en internationaal. Playfull serious apps bieden kinderen en hun ouders een speelse en interessante ervaring. Mark Overmars zal zijn ervaringen in de game-industrie inzetten om de ontwikkeling van Qlvr te ondersteunen.

Apps waar je slim van wordt
Qlvr (spreek uit als Clever) is gevestigd in de Dutch Game Garden in Utrecht. Het bedrijf maakt ‘apps waar je slim van wordt’. De educatieve apps en games worden wereldwijd via App-stores verspreid. De apps van Qlvr onderscheiden zich door een rijke vormgeving, animatie en muziek, in combinatie met een sterke inhoud.

Twee nieuwe titels
De eerste twee Qlvr-titels voor iPad zijn binnenkort beschikbaar. Explore Vincent, een biografische app waarin het leven en werk van Vincent van Gogh belicht wordt met dramatische animaties, interactie en games (opdrachtgever: Van Gogh Brabant). En Jeffy’s World, een app waarmee je kunt ontdekken hoe dag, nacht en de seizoenen ontstaan. Het is de eerste in een serie apps waarmee kinderen op een speelse manier de wereld leren kennen.

Kennispartners
Qlvr is de voortzetting van Media Explosiva dat sinds 2008 zijn sporen verdiend heeft met educatieve interactieve media. Naast het uitbrengen van eigen series werkt Qlvr samen met kennispartners om bijzondere apps op de markt te brengen.

Voor meer informatie of meer beeldmateriaal:
Qlvr Jaap Gerretsen of Antoon Sturkenboom
T: 030-2040242 E: post@qlvr.nl I: www.qlvr.nl