Industry Wire

CleverLions coördineert datastrategie NPO

HILVERSUM, 6 OKT 2013: De Nederlandse Publieke Omroep gaat data, techniek en kennis structureren om voor het publiek digitaal persoonlijker te worden. CleverLions assisteert de NPO op weg naar een nog gerichtere contentstrategie.
Consumenten verwachten steeds vaker dat mediaplatforms en internetsites hen begrijpen. Ze willen gerichte tips, goede persoonlijke omgevingen en slimme functionaliteit. Functionaliteiten als ‘recommendation’ en ‘personalisatie’ zullen in de toekomst belangrijker worden.
CleverLions, startup en adviesbureau op het gebied van big data en content, schreef voor NPO al eerder een advies voor een gepersonaliseerde contentstrategie. De komende maanden assisteert CleverLions de NPO bij het implementeren van hun dataplan. Lopende initiatieven van alle landelijke publieke omroepen worden daarin meegenomen.
Erik van Heeswijk van CleverLions spreekt van een prachtige opdracht: “Er is al veel kennis en data aanwezig in Hilversum, en als we die krachten bundelen wordt de impact alleen maar groter.” Egon Verharen van NPO DDU beaamt het belang van het project: “het is bijzonder uitdagend te bedenken hoe de Publieke Omroep de komende jaren een nog hechtere band kan opbouwen met het publiek.”
Om het project te versterken heeft CleverLions per 1 oktober ervaren projectmanager Laurens de Knijff aangetrokken. Hij deed talloze grote projecten voor VPRO Digitaal en hield zich daar o.a. bezig met personalisatie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht