CM.com ziet versnelling in gebruik van RCS na integratie in iOS 18.1

Geverifieerde afzenders maken communicatie veiliger en betrouwbaarder
BREDA – Met de recente integratie van Rich Communication Services (RCS) in Apple’s iOS 18.1 ondersteunen nu alle grote fabrikanten deze technologie. Dit leidt tot een flinke toename in het gebruik van RCS-berichten. “RCS biedt meer mogelijkheden en is veiliger, wat het een aantrekkelijk klantcommunicatiekanaal maakt,” zegt Jeroen van Glabbeek, CEO van CM.com. “Ik verwacht dat RCS zal uitgroeien tot een primaire keuze voor klantcontact.”
RCS als opvolger van de SMS
RCS is een communicatieprotocol dat, anders dan de traditionele sms, verrijkte berichten mogelijk maakt. Bedrijven en overheden kunnen met RCS berichten versturen die afbeeldingen, video’s, documenten en andere interactieve elementen bevatten. Voorheen waren dergelijke berichten alleen via externe apps zoals WhatsApp te versturen, maar met RCS kunnen ze nu direct via de telecomproviders worden aangeboden.
Betrouwbaarheid en veiligheid
In landen als Duitsland, Frankrijk, Spanje en Engeland ondersteunen alle telecomproviders RCS, terwijl in Nederland de gesprekken nog gaande zijn. In de landen waar providers RCS al aanbieden, kan CM.com deze technologie inzetten voor een breed scala aan klanten. “Met RCS kunnen bedrijven zoals tandartspraktijken en overheidsinstellingen herinneringsberichten personaliseren en functionaliteiten toevoegen, zoals een uitnodiging voor de agenda, een link naar Google Maps of een veilige betaallink. Dit geeft een enorme verbetering in betrouwbaarheid en veiligheid, aangezien deze berichten geverifieerd en veilig via de telecomproviders worden afgeleverd.”
Beveiliging tegen fraude en cybercriminaliteit
Smishing-aanvallen nemen toe, waardoor de meeste klanten op hun hoede zijn voor sms-berichten die ze ontvangen. Het kan moeilijk zijn voor consumenten om te bepalen welke berichten spam zijn en welke berichten legitiem zijn. Met een geverifieerd RCS afzenderprofiel kunnen ontvangers een zakelijk account herkennen. Daardoor zullen de ontvangers van het bericht eerder openen en vertrouwen wat zorgt voor een beter contact met de klant.
Over CM.com
CM.com biedt wereldwijd communicatie- en betaaloplossingen waarmee bedrijven hun klantinteracties verbeteren via diverse kanalen, wat resulteert in een superieure klantervaring.
Meer informatie en contact
Meer informatie over Rich Communication Services van CM.com:
https://www.cm.com/nl-nl/rcs/
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.