Geplaatst door Progress Communications

Commvault introduceert nieuwe generatie portfolio inclusief open-dataplatform, en herdefinieert de databeschermingsmarkt

Amsterdam, 22 oktober 2015 ­Commvault (Nasdaq: CVLT), marktleider in zakelijke databescherming en informatiemanagement, introduceert zijn nieuwe-generatie oplossingen. Het bedrijf levert een breed scala van innovaties die ontworpen zijn om klanten te helpen de toenemende uitdagingen in data- en informatiemanagement binnen de snelle, veranderlijke zakelijke omgeving het hoofd te bieden.

Commvaults oplossingen herdefiniëren de markten voor databescherming en -archivering, en clouddata. Binnen deze markten is alles applicatiebewust, zijn authenticatie en encryptie essentieel en worden back-upwindows aanzienlijk verkleind. Verder is instant recovery de standaard en is data toegankelijk vanaf alle live- en versiebeheerlocaties. Bovendien is disaster recovery geautomatiseerd en zijn bronnen geoptimaliseerd en georkestreerd. De nieuwe productinnovaties stellen Commvault in staat zich te positioneren als de marktleider die klanten van elke grootte helpt met de overstap van een traditionele omgeving naar moderne infrastructuren met nieuwe, bedrijfskritische workloads.

De combinatie van volledig geïntegreerde softwareapplicaties – het Commvault Data Platform – en professionele diensten biedt bedrijven ongeëvenaarde niveaus in toegankelijkheid. Klanten hebben een uitgebreide keuze voor wat betreft infrastructuur, platform, compute-capaciteit en opslagproviders. Hiermee kunnen zij legacy-kosten verlagen en verlost worden van vendor lock-in. Commvault biedt een weg naar modernere omgevingen en manieren om IT-werkzaamheden efficiënter en sneller te maken. Deze kansen stimuleren de strategische inzet van IT-middelen en ondersteunen innovatie en creativiteit.

Commvaults nieuwe-generatie oplossingenportfolio omvat een breed scala van innovaties. De oplossingen veranderen de markt op de volgende punten.

• Een open, op standaarden gebaseerde benadering: draait binnen traditionele on-premise, hyper- en converged omgevingen, en binnen hybride-, private- en public-cloudomgevingen voor bescherming, behoud, toegang en compliance.
  • Disruptie mogelijk maken: één unified datamanagementbenadering neemt de risico’s weg bij de inzet van nieuwe technologieën en helpt bedrijven om te gaan met de onzekerheden die voortkomen uit marktverstoringen.
  • Het einde van lock-in: traditionele datasoftwareformat lock-in wordt voorkomen en stelt voor klanten een nieuwe norm voor hardware- en infrastructuuropties.
  • Verplaatsing naar de cloud: biedt de brug van legacy via tijdelijk hybride naar daadwerkelijk gebruik van de public cloud; vereenvoudigt verplaatsing van data van en naar de cloud om disaster recovery en volledige migratie van belangrijke zakelijke taken (compliance, databeheer en back-up) te ondersteunen; garandeert databeveiliging van, naar en in de cloud door geavanceerde authenticatie- en encryptieprotocollen.
  • Herdefinieert archivering: transformeert ontoegankelijke digitale opslagplaatsen naar direct toegankelijke actieve datasets door bekende gebruikerservaringen (file explorer, Outlook, mobiel et cetera).
  • Klaar voor hardware-array en voor converged en hyper-converged infrastructuur: is toonaangevend binnen de industrie in snaps- en replicatiemanagement binnen hardware-arrays en infrastructuren, en biedt flexibiliteit en keuzemogelijkheden.
  • Beheer binnen de datalevenscyclus: past actief beheer toe wanneer data wordt gecreëerd, gebaseerd op content en context, in plaats van toepassing van methodologieën nadat de data is gecreëerd.
  • Ingebouwde end-to-end databeveiliging: beveiliging is volledig geïntegreerd voor data op alle locaties, inclusief management-, audit- en compliance-monitoring en -rapportage.
  • Verandert en vermindert traditionele IT-kosten door slimmere IT: versnelt de time to value, verstevigt puntoplossingen, en verschuift bronnen van lage naar hoge waarde door snellere uitvoering van zakelijke processen en verbeterde automatisering.
  • Totale zoekfunctie: zoek binnen alle data  op alle locaties, binnen gestructureerde en ongestructureerde data.

De nieuwe-generatie Commvault-innovaties laten klanten eenvoudiger nieuwe technologieën omarmen. Klanten kunnen makkelijker overstappen van traditionele omgevingen en gaten in functionaliteit dichten. Verder zijn problemen rondom puntoplossingenintegratie te elimineren en voldoen aan groeiende databehoeften. Daarnaast helpen de oplossingen klanten te beschermen tegen zorgen rondom marktverstoringen, terwijl ze tegelijkertijd databescherming, -veiligheid en -compliance garanderen. Geïntegreerde softwareapplicaties en het nieuwe Commvault Data Platform vormen samen de elfde belangrijke nieuwe versie van Commvault-oplossingen.

“Commvaults nieuwe-generatie software en platform zijn ontworpen om klanten te helpen hun data te activeren, om zo belangrijke zakelijke inzichten te ontrafelen en waarde uit hun technologische investeringen te stimuleren”, zegt N. Robert Hammer, voorzitter, directeur en CEO van Commvault. “De nieuwe Commvault-release haalt leveranciers van puntoplossingen in voor wat betreft capaciteiten en functionaliteit. Het biedt tegelijkertijd de voordelen van een holistische datamanagementstrategie voor prestaties, beveiliging, compliance en kosten. Ons platform maakt het voor klanten mogelijk om de uitdagingen rondom verstoringen beter te managen, ongeacht of ze data naar de cloud willen verplaatsen, data in de cloud willen managen, veilige toegang tot data willen bieden, legacy-systemen willen vervangen door nieuwe technologieën, willen overstappen van gesloten naar open proprietary systemen, of een degelijke datamanagementstrategie willen garanderen te midden van ongeëvenaarde marktverandering en -consolidatie. Bedrijven erkennen nu meer dan ooit het belang van een betrouwbare partner om een solide datamanagementfundering te garanderen – en Commvault is die fundering.”

Toegankelijkheid als de kern van softwareontwerp: de introductie van een nieuw platformbusinessmodel

Bij de oplossingen en het platform van Commvault staat toegankelijkheid voorop. Het wil zo een krachtig IT-managementplatform creëren met hulpmiddelen en technologieën die het datamanagement stroomlijnen. De nieuwe software is door bestaande Commvault-klanten makkelijk te gebruiken door het upgraden van eerdere versies. De nieuwste versie is voor nieuwe klanten beschikbaar binnen een grote verscheidenheid van toepassingsgebieden en een brede keuze in hardware en cloudplatformen.

Om aan de wensen van iedere klant tegemoet te komen, introduceert Commvault een nieuw businessmodel. Het Commvault Data Platform voorziet in een  breed developmentecosysteem voor innovatie. Commvault realiseert zich dat goede ideeën en technologische innovatie vooral van binnen IT-afdelingen van klanten komen. Daarom werkt het bedrijf samen met partners en ontwikkelaars om het platform open te stellen. Zo ontstaat een nieuwe markt voor Commvault en zijn partners. Commvault verwacht dit innovatieve ecosysteem begin  volgend jaar te ontwikkelen.

Commvault introduceert  kerninnovaties van zijn nieuwe-generatie software
Ontworpen om tegemoet te komen aan een breed scala van datamanagementgebruikerscases en om klanten te helpen bij het in gebruik nemen van nieuwe, opkomende technologieën, introduceert Commvault belangrijke innovaties in zijn nieuwe-generatie software. Commvault stelt zijn geïntegreerde dataplatform verder open om de data voor een grotere verscheidenheid van veilige gebruikerstoegang en data-sharing-gebruikerscases beschikbaar te maken. Dit als antwoord op de toenemende klantbehoeften om extra keuze en flexibiliteit te hebben in het ontwerpen, implementeren en inzetten van hun IT-landschappen, en om te ontsnappen aan de druk voor wat betreft vendor lock-in.

• Open API-architectuur biedt universele datatoegang in het standardformaat en vermijdt storage device lock-in.
  • Meer actieve archivering door de mogelijkheid om native-toegankelijke secondaire kopieën (REST/FS/APIs) te creëren, waar back-up niet economisch is of het vanwege prestaties of toegang niet logisch is, zoals bij rich media, foto’s, genomica, video et cetera.
  • Krachtige orkestratie maakt automatisering van workflows mogelijk. Niet alleen voor vooraf ingestelde, gebruikelijke taken en gebruikscases, maar ook voor klanten en partners die op maat gemaakte workflows bouwen en inzetten voor het efficiënter maken van werkzaamheden die het activeren en gebruiken van points-in-time van data vereisen.
  • Dankzij de openheid van het platform biedt Commvault klanten en softwarepartners de mogelijkheid om applicaties direct voor het Commvault Data Platform te schrijven. Dit zorgt ervoor dat informatietaken data-governance-policy’s kunnen bepalen voor alle data vanaf het moment dat deze wordt opgenomen in de lifecycle. Vanaf dat moment profiteren klanten van de standaarddatamanagementdiensten van het platform voor alle databronnen (van Commvault en third-party-oplossingen en -applicaties).

Commvault versterkt ook zijn positie als marktleider voor snapshotmanagement en recovery door:

• uitgebreide IntelliSnap-leveranciersondersteuning voor snapshotorkestratie, zodat nu ook Pure Storage en Nutanix zijn inbegrepen;
  • uitbreiding van de IntelliSnap-applicatieworkloaddekking met SAP HANA, Sybase en Postgres;
  • introductie van nieuwe IntelliSnap-orkestratie als uitbreiding op replicatie- en disaster recovery-managementopties. Naast NetApp-replicatiemogelijkheden zijn nu ook EMC- en HDS-replicatieconfiguraties te beheren.

Commvault begrijpt de behoefte van klanten aan frequentere recovery-punten met tegelijkertijd een minimale impact op productiesystemen. Daarom introduceert het bedrijf een mogelijkheid voor universal change block tracking dat zich uitbreidt naar belangrijke applicaties, virtuele servers en bestandssystemen.

• Het verminderen van back-upkopiewindows met intelligent incremental capture voor bestanden en applicaties biedt mogelijkheden om gedurende databeveiligingstaken de impact van de workload drastisch te verlagen. Dit realiseert tegelijkertijd downstream-efficiëntie in het netwerk en in opslaggebruik. Alleen het lezen en verplaatsen van de deltablokken en alleen het opslaan van de unieke, veranderde blokken verlagen de eisen voor wat betreft bandbreedte en storage voor lopende recovery-activiteiten, en verlagen de RPO- en RTO-snelheid aanzienlijk.

Commvault herdefinieert tevens recovery service-levels door bedrijven een spectrum van recovery-opties te bieden voor beheerde data – van snapshots, clones, vaults en back-ups onder een laag van toegangsmethoden.

• Onmiddellijk herstel maakt nagenoeg een einde aan downtime met directe, native toegang zonder overschrijvingen vanuit het open platform naar point-in-time datakopieën.
  • Applicatiebewustzijn garandeert dat data altijd beschikbaar is in het vereiste formaat zonder overschrijven van proprietary storage- en indexeerprotocollen.
  • Uitgebreide native of on-demand data delivery-diensten bieden bijna onmiddellijke, interactieve toegang (recovery points) vanuit de Commvault Virtual Repository in het formaat dat de applicatie vereist, wat resulteert in minder operationele inspanningen, tijd en risico’s.
  • Verbeterde user interfaces (UI’s) in combinatie met uitgebreide rapportages bieden meer efficiëntie voor gebruikers en operationele vereenvoudiging. Ook maken nieuwe innovaties op maat gemaakte UI’s mogelijk, zowel per gebruikersrol als per gebruikerscase.

Om de snelheid van het groeiende aantal virtualisatieplatforms binnen de markt bij te houden, omarmt Commvault de volgende golf van hypervisor-systemen, terwijl het een rijkere set van datamanagementopties binnen die oplossingen uitbreidt.

• Verdere uitbreiding van Commvaults toonaangevende virtualisatiedekking die nu al VMWare, Microsoft HyperV en Citrix XenApp ondersteunt, en nu ook Red Hat Enterprise Virtualization
  • Het leiden van de markt met virtual machine-provisioning (VM) met eenvoudige workload-portability binnen omgevingen inclusief VMWare, Hyper-V, Azure en AWS, om efficiënter gebruik te stimuleren, geautomatiseerde disaster recovery-oplossingen mogelijk te maken en cloud-based Test/Dev-operaties te stimuleren.

Technologieën voor het orkestreren van disaster recovery versnellen en vereenvoudigen het plannen en uitvoeren van disaster recovery, zowel on- en off-premise als in de cloud. Deze verbeteringen maken het eenvoudiger om disaster recovery-activiteiten te implementeren, te testen, te valideren, te veranderen en in te zetten, ongeacht de infrastructuren en cloudtechnologieën die gebruikt moeten worden.
In het Commvault-portfolio met nieuwe oplossingen worden in de eerste innovatiegolf meer dan honderd unieke innovaties geleverd. Een complete lijst is hier te vinden.

Commvaults aanbod met nieuwe-generatie software en diensten is ingezet bij early adopter-klanten met een beheerde versie. Het aanbod is algemeen beschikbaar in december 2015. Vanaf deze nieuwste versie van zijn software stapt Commvault over naar een aanpak van continue innovaties met nieuwe features, functionaliteit en mogelijkheden op een regelmatige basis. Enerzijds voldoet dit aan klanteisen en marktverschuivingen, anderzijds speelt het in op de realiteit dat meer dan de helft van de bedrijven die momenteel vertrouwen op Commvault, de software afneemt als service in plaats van on-premise. Dit dankzij het uitgebreide, wereldwijde partnernetwerk van het bedrijf.

Over het Commvault Data Platform en Solutions Portfolio

De elfde versie van het Commvault-oplossingenportfolio is uniek gepositioneerd om klanten te helpen hun data te activeren door de transformatie van legacy-databeheer naar een moderne dataomgeving te versnellen. Klanten verkrijgen zo essentiële bedrijfsinzichten en halen nieuwe waarde uit hun technologische investeringen. Het Commvault-oplossingenportfolio is samengesteld uit een marktleidend productaanbod op het gebied van databescherming en -herstel, cloud, virtualisatie, archivering en bestandssynchronisatie en -deling – alle gericht op opkomende markttrends, groeigebieden en gebruikerscases van klanten. Het Commvault Data Platform is open en gebaseerd op standaarden. Dat helpt klanten data beter te benutten, IT-werkzaamheden te verbeteren en third-party-innovatie mogelijk te maken.