Geplaatst door CompanyMatch

CompanyMatch wint FD Gazelle

CompanyMatch uit Houten (Utrecht) heeft een FD Gazelle in de wacht gesleept in de categorie tot 1 miljoen omzet. CompanyMatch (Werken bij Merken bv) behoort daarmee tot de 754 snelst groeiende bedrijven van Nederland. De verkiezing van de FD Gazelle is een jaarlijks initiatief van het Financieele Dagblad. De snelste groeiers laten een gemiddelde omzetgroei zien van 136% over de afgelopen drie jaar. Op 16 november neemt het team van CompanyMatch de FD Gazelle Award in ontvangst tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Schouwburg in Deventer.

CompanyMatch is actief in de online recruitment sector en helpt werkgevers bij het vinden van het beste talent voor de onderneming. Een veranderende arbeidsmarkt vraagt om een andere en vernieuwende aanpak, daarom heeft CompanyMatch een match algoritme ontwikkeld dat werkzoekenden matcht met werkgevers op basis van Cultural Fit. Hoe dat werkt? Simpel! Op Indeed of Monsterboard zoek je vacatures. CompanyMatch helpt en vertelt de werkzoekende of hij bij een werkgever past aan de hand van gedeelde drijfveren en waarden.

Welke werkgever past bij jou?
‘Wij geloven dat je gelukkiger bent en beter presteert wanneer je werkt bij een werkgever die goed bij je past. CompanyMatch wordt door werkzoekenden ook wel eens de stemwijzer of dating app van de arbeidsmarkt genoemd. De werkzoekende matcht 1 op 1 met de werkgever van zijn keuze of bekijkt zijn top 25 van werkgevers waar hij de beste match mee heeft’, aldus Bjorn Veenstra, oprichter van CompanyMatch.

Werkgevers gebruiken de matchtechnologie van CompanyMatch als eenvoudige plug-in en integreren het in de werken bij site, bij vacature omschrijvingen en in het sollicitatieformulier.

Werkzoekenden profiteren direct doordat zij in het online oriëntatieproces al ontdekken wat zij belangrijk vinden in een werkgever en in hoeverre deze bij ze past. Werkgevers profiteren doordat ze in een vroegtijdig stadium kenbaar maken wat ze zoeken in een kandidaat om zo de ‘quality of hire’ positief te beïnvloeden. ‘Een win-win situatie en we weten uit de data gemeten bij onze opdrachtgevers dat de kans om als kandidaat aangenomen te worden bijna 2x zo groot is bij een matchpercentage van 75% of hoger’, vertelt David van Driel, CTO van CompanyMatch.

De groei van CompanyMatch
CompanyMatch is gestart als een Nederlandse startup en is na een paar jaar pionieren sterk aan het groeien. FD Gazellen kenmerken zich doordat tweederde actief is in het buitenland. België is favoriet, gevolgd door Duitsland. CompanyMatch is beschikbaar in vier talen en actief in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Engeland. Een half jaar geleden is er een kantoor geopend in Keulen, van waaruit de Duitse collega’s de D/A/CH markt bewerken. Het team van CompanyMatch bestaat inmiddels uit 12 personen.

CompanyMatch wordt gebruikt door 400 werkgevers in uiteenlopende sectoren. Opdrachtgevers zijn bijvoorbeeld Hunkemöller, ABN AMRO, Alliander, Medialaan, Sky, NN Group, Capgemini, HRS, Siemens, Innogy, UMCU. Maar ook bedrijven als Randstad, Manpower en Adecco maken gebruik van de matchtechnologie van CompanyMatch.

In mei, eerder dit jaar, is CompanyMatch al geselecteerd voor The Next Web Conference, het grootste Tech Festival van Europa in Europa als onderdeel van het Scale programma (Start-ups die in de volgende groeifase zijn belandt).

Benieuwd naar je match?
Ben je op zoek naar je eerste baan of ben je op zoek naar een nieuwe baan en wil je een werkgever die echt bij je past? Kijk op www.companymatch.me welke werkgever het best bij je past!

Groei met ons mee
Op dit moment zoeken wij een Inside Sales (fulltime) en een Content Marketeer (bijbaan / 16 uur per week) voor ons kantoor in Houten. Interesse? Kijk of je bij ons past op https://www.companymatch.me/werken-bij-companymatch-nl/