Geplaatst door CompuMark

CompuMark introduceert doe-het-zelf-zoekmachine voor beeldmerken

CompuMark introduceert TM go365 Image Search. Met deze nieuwe tool kunnen gebruikers, zoals advocaten, gemakkelijk zelf beeldmerken screenen, waarbij ze verzekerd zijn van de meest nauwkeurige resultaten.

De nieuwe doe-het-zelf Image Search tool is de eerste zoekmachine in zijn soort die beeldherkenningstechnologie combineert met een wereldwijde content database en een geavanceerde toolset. Nadat een beeldmerk is geüpload, ontvangt de gebruiker uitgebreide informatie over de overeenkomsten met andere beeldmerken. Een unieke eigenschap van de tool is dat de resultaten vervolgens door de gebruiker kunnen worden gefilterd, gesorteerd, gemarkeerd en geannoteerd.

De nieuwe tool van CompuMark bevat daarnaast een flexibele zoekfunctie waarmee gebruikers een deel van een geüploade afbeelding kunnen markeren en uitsluitend op dit gemarkeerde deel beeldherkenningstechnologie kunnen toepassen. De oplossing zorgt ervoor dat gebruikers minder tijd kwijt zijn aan het zoeken van bruikbare beeldmerken waardoor ze zich meer kunnen richten op het beoordelen van de eventuele risico’s van de resultaten. De nieuwe tool is volledig geïntegreerd in de cloud-oplossing van CompuMark, de TM go365, die een scala aan functionaliteiten biedt rondom woord- en beeldmerkonderzoeken. Het doel van deze software is om het aantal merkinbreuken te verminderen.

“Ongeveer 40 procent van alle handelsmerken bevat een beeldcomponent en toch wordt een groot deel van deze beelden niet onderzocht door een gebrek aan effectieve zoekhulpmiddelen”, zegt Steve Pogorzelski, CEO van CompuMark, onderdeel van Clarivate Analytics. “Vroeger zochten mensen naar afbeeldingen door ingewikkelde trefwoorden en beeldcodes te gebruiken, maar deze methoden zijn natuurlijk verre van ideaal.”

“Met de komst van TM go365 Image Search zijn we ervan overtuigd dat dit gaat veranderen. Door eenvoudig een afbeelding in de tool te laden, kunnen gebruikers het beeld snel beoordelen en identieke of vergelijkbare beelden identificeren. Hoewel er soortgelijke producten op de markt zijn, is de TMgo365 Image Search de enige tool die door onze geavanceerde technologie zeer accurate resultaten levert.”

TM go365 Image Search is vanaf 16 mei 2017 beschikbaar.