Geplaatst door comScore

comScore introduceert MMX® Multi-Platform in Nederland

Amsterdam, 22 september 2016 – comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR) kondigt vandaag de introductie van MMX® Multi-Platform in Nederland aan. Dit programma meet het aantal gededupliceerde bezoekers via pc, smartphone en tablet, zodat er meer inzicht ontstaat in de huidige digitale populatie. De nieuwe service is gebaseerd op de ervaring van comScore op het gebied van solutions voor digitaal publieksonderzoek, zoals MMX, Mobile Metrix en Video Metrix. Hiermee ontstaat een totaalbeeld van de mediaconsumptie via diverse apparaten.

‘We zien in Nederland dat 61% van de consumenten via meerdere schermen gebruikt maakt van digitale content – onder andere via pc, smartphone en tablet. Daarom kunnen we niet meer zonder multi-platformgegevens als we willen weten hoe we deze consumenten effectief en efficiënt via deze schermen kunnen bereiken en activeren’, aldus Guido Fambach, senior vicepresident van comScore voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika. ‘Deze informatie is van belang voor alle facetten van het digitale ecosysteem. We kijken er dan ook reikhalzend naar uit om dit hoogwaardige multi-platform-meetinstrument te introduceren bij de sector en bij onze klanten.’

MMX Multi-Platform levert een compleet beeld van desktop, smartphone en tablet
comScore MMX Multi-Platform meet het totale aantal gededupliceerde bezoekers via desktop- en mobiele apparatuur. Daarmee biedt het media-uitgevers een unieke meeteenheid voor inzicht in hun digitale audiences. Het gededupliceerde beeld van het gedrag is bijzonder waardevol omdat consumenten de digitale content – onder andere websites, video’s en apps – steeds meer vanaf schermen raadplegen.

Deze benadering biedt gedetailleerd inzicht in de gewoonten en gebruiken van consumenten via meerdere devices, zoals:

• De totale digitale populatie van Nederland bestond in juli 2016 uit 14,2 miljoen unieke bezoekers. 61% daarvan bezocht internet zowel via de pc als via mobiele apparaten.
  • Als Nederland wordt vergeleken met andere landen, zien we meer multi-platformgebruikers dan in Frankrijk, waar 58% van de internetbezoekers zowel pc als mobiele apparaten gebruikt. Groot-Brittannië en Duitsland hebben met 64% resp. 70% meer multi-platformgebruikers.
  • Generatie Y telt de meeste multi-platformgebruikers. 92% van de Nederlandse 25-34-jarigen bezoekt internet via meerdere apparaten, op de voet gevolgd door de leeftijdscategorie 35-44 jaar, met 88%.

Lees meer over comScore MMX Multi-Platform of neem contact met ons op voor een productdemonstratie.

Taggen voor complete meting van uw digitale content
Deze versie van het product past in het streven van comScore naar mondiale expansie. Het is ontwikkeld vanuit de innovatieve census-based methode van comScore, waarmee in-market mobiele activiteit gemeten kan worden zonder dat er een traditioneel mobiel panel nodig is. Er wordt uitsluitend gewerkt met censusmethoden. De output bestaat uit individugerichte meetgegevens van de getagde onderwerpen. Daarom is het cruciaal dat uitgevers die inzicht willen in en winst moeten maken uit hun mobiele audiences, al hun pagina’s en apps taggen, zodat deze meetmethode effectief werkt voor hun marktsegment. Uitsluitend getagde onderwerpen komen in de scorelijsten terecht.

Ontdek meer over tagging en begin er nu mee met comScore. Ga naar comScore Direct of neem contact op met uw comScore-contactpersoon.

Over comScore
comScore (NASDAQ: SCOR) is een toonaangevende onderneming in cross-platformmetingen die overal ter wereld gedetailleerde metingen verricht van audiences, merken en consumentengedrag. comScore is in januari 2016 gefuseerd met Rentrak Corporation en heeft daarmee een nieuw concept gecreëerd binnen de dynamische crossplatform-wereld. Onze unieke datafootprint is het resultaat van precisie en innovatie en combineert kennis van internet, tv en film met zeer uitgebreide demografische gegevens. Zo kunnen wij op zeer grote schaal inzicht bieden in het multi-screen-gedrag van consumenten. Dankzij deze benadering kunnen mediabedrijven winst maken uit hun totale audience en kunnen marketeers deze doelgroepen effectiever bereiken. Met meer dan 3200 klanten en een wereldwijde aanwezigheid in meer dan 75 landen heeft comScore de toekomst van de metingen in handen. Ga voor meer informatie naar comScore.com