Geplaatst door Xerox

Conduent voltooit afsplitsing van Xerox

Conduent heeft de afsplitsing van Xerox voltooid en is nu een onafhankelijk beursgenoteerd bedrijf, genoteerd aan de New York Stock Exchange (NYSE). Conduent debuteert als de grootste pure-play aanbieder van business process services met ongeveer $ 6,7 miljard omzet per jaar. Het bedrijf heeft een gevarieerd portfolio en een visie gericht op technologie en innovatie om de ervaring van de klant en eindgebruiker te verbeteren.

Om de beursnotering te vieren, zullen vertegenwoordigers van Conduent, waaronder Chief Executive Officer Ashok Vemuri, vandaag samenkomen om de openingsbel van de NYSE te luiden.

Met meer dan 93.000 werknemers in meer dan 40 landen, is Conduent een Fortune 500-bedrijf met expertise in transactie-intensieve verwerking, analytics en automatisering. Conduent helpt organisaties door het leven van de mensen die zij iedere dag bedienen te moderniseren, ontwikkelen en verbeteren. Denk hierbij aan consumenten, forenzen, patiënten, klanten, werknemers en burgers.

“We zijn al begonnen met het leggen van de fundering voor een winstgevende groei door onze go-to-market mogelijkheden aan te scherpen en meer consistentie aan te brengen in onze automatisering, analytics, innovatie en expertise,” aldus Ashok Vemuri, CEO van Conduent. “Ons transformatieprogramma zal ons nieuwe bedrijf succes op de lange termijn opleveren.”

Conduent gaat verder met het vooraf aangekondigde transformatieprogramma dat de bedrijfsvoering zal stroomlijnen voor verbeterde marges en investeringen voor verdere groei.

“NelsonHall heeft Xerox vele jaren gevolgd op het terrein van business process services,” aldus John Willmott, CEO van NelsonHall, een toonaangevend bedrijf voor BPS analyse. “Nieuwe digitale technologie geeft een impuls aan de BPS-markt en Conduent loopt voorop in de toepassing van nieuwe bedrijfsmodellen ten behoeve van zijn gebruikers via zijn Intelligent Automation functionaliteit. Conduent zal voortbouwen aan het sterke en gevarieerde aanbod voor zijn gebruikers en we verheugen ons op de verwachte groei van de branche in 2017 en daarna.”

Het bedrijf is actief in een branche van $ 260 miljard, die groeit met ongeveer 5 procent.

De concurrentiekracht van Conduent bestaat uit:

• Leiderschap in business process services door diepgaande expertise, sterke klantrelaties en gevarieerde oplossingen in aantrekkelijke groeimarkten, inclusief gezondheidszorg en transport;

• Mogelijkheid om klanten te helpen bij het verbeteren van hun bedrijfsprestaties, hogere kwaliteit en grotere tevredenheid van eindgebruikers door continue investeringen in innovatie en ontwikkeling voor nieuwe technologieën en functionaliteiten die bedrijfsprocessen verbeteren;

• Expertise in het op grote schaal beheren van transactie-intensieve processen voor eindgebruikers via een gedifferentieerd dienstenaanbod zoals transactieverwerking, customer care en betaaldiensten;

• Een solide model van terugkerende inkomsten, met een vernieuwingspercentage van 86 procent, wat de stabiliteit geeft voor het genereren van een sterke en groeiende cashflow.

Conduent levert naadloze, missiekritieke interacties voor wereldwijde topmerken en overheden en heeft elke dag invloed op het leven van miljoenen mensen.

Conduent:

• Bedient 76 van de Fortune 100-bedrijven en meer dan 500 overheidsentiteiten;

• Ondersteunt de top 20 gezondheidszorgplannen in de VS en 9 van de top 10 farmaceutische/wetenschappelijke bedrijven;

• Is de nr. 1 aanbieder voor parkeerdiensten in de VS;

• Handelt dagelijks meer dan 2,5 miljoen interacties af voor sommige wereldwijde topmerken;

• Bedient 8,9 miljoen mensen die door tolsystemen gaan, 46 procent van alle tolinningen in de VS.

Voltooiing van afsplitsing
Zoals eerder aangekondigd hebben Xerox aandeelhouders op de distributiedatum (31 december 2016) en volgens de voorwaarden van de afsplitsingsovereenkomsten, één gewoon aandeel Conduent ontvangen voor elke vijf gewone aandelen Xerox die ze bezaten aan het eind van de handelsdag op 15 december 2016 (de registratiedatum voor de distributie).