Industry Wire

Consumenten hebben nood aan innovatieve hoofdtelefoons

Philips schakelt onderzoekers van VisieLab (UAntwerpen) in voor ontwerp van ergonomische en comfortabele hoofdtelefoons.

De onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling van Philips wil nieuwe hoofdtelefoons op de markt brengen met versterkte focus op gebruiksgemak, styling, geluidskwaliteit en ergonomie. Ook wordt aandacht besteed aan tactiele en thermische eigenschappen. Voor het ontwerp deed Philips beroep op de onderzoekers van VisieLab van de Universiteit Antwerpen.

Acht oormodelgroepen 
Om een goed sluitend en comfortabel oorkussen voor de hoofdtelefoon te ontwerpen was nood aan een goed model van het menselijk buitenoor en oorkanaal. Van belang zijn ook de regio’s van het oor met grote variatie tussen bijvoorbeeld mannen en vrouwen, leeftijdscategorieën,…  Anthropometrische studies van VisieLab resulteerde in acht groepen oormodellen. Daardoor kunnen beter passende oorkussens ontworpen worden.

De nieuwe ontwerpen van de Philips hoofdtelefoons werden met veel enthousiasme onthaald door de redacteurs van Innerfidelity.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht