Industry Wire

Geplaatst door Consumentenbond

Consumentenbond verrijkt merk met eigen geluidsidentiteit

Na de introductie van een nieuwe visuele identiteit, geeft de Consumentenbond nu ook gehoor aan haar merk met een eigen sonic identity. Een nieuw anthem en soundlogo versterken vanaf nu de merkpropositie van de belangenbehartiger: ‘Moeilijke keuzes makkelijk maken’. Muziekbureau MassiveMusic en digital agency Dept ontwikkelden de vernieuwde identiteit.

Authentiek geluid
De Consumentenbond komt sinds 1953 op voor de belangen van iedereen in Nederland. Om in deze digitale tijden herkenbaar te zijn en blijven voor zowel oudere als jonge generaties heeft de Consumentenbond samen met MassiveMusic een authentiek merkgeluid ontwikkeld. De sonic identity zorgt voor cohesie en herkenning in de uitingen en complementeert de recent vernieuwde visuele identiteit, die door Studio Dumbar (part of Dept) is gecreëerd. De visuele en auditieve attributen worden vanaf nu op alle eigen kanalen gecommuniceerd.

Marcel van Venetïen, directeur marketing bij de Consumentenbond: “Het merkgeluid zit vanaf nu in ons DNA en is onmisbaar in het merk Consumentenbond. We zijn trots op het resultaat dat we door de fijne samenwerking met MassiveMusic en Dept konden neerzetten. Overal laten we de audio weerklinken: van tests en acties tot onze overstap- en leasediensten en alles daartussen.”

Toekomstbestendig

“Het op maat gecomponeerde geluid heeft als doel om consumenten te verbinden met de Consumentenbond en met elkaar. We zochten iets authentieks en toekomstbestendigs. Het is de vertrouwde Consumentenbond  in  een  vernieuwde  vorm. Met een soundlogo, anthem en kleinere sounds heeft de Consumentenbond nu een uniek soundboard dat elk verhaal dat ze vertellen kan ondersteunen”, vertelt Marijn Roozemond, creative strategist bij MassiveMusic.

Robin Meekel, creative director bij Dept, vult aan: “Het was een uitdaging om het unieke karakter van de Consumentenbond én de nieuwe visuele identiteit door te vertalen naar audio en muziek. Daarnaast moest het een breed publiek aanspreken; van mensen die veertig jaar lid zijn, tot de nieuwe generatie die nog lid moeten worden. We zijn heel blij met het resultaat: een super simpel geluid dat niet meer uit het hoofd te krijgen is.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht