Geplaatst door Magneds

Consumentendata veilig bij Magneds met ISO 2700

Magneds is officieel gecertificeerd voor de normen ISO 9001 en 27001. Waar de eerste norm kwaliteit betreft, handelt de tweede over informatiebeveiliging – de meest gevraagde norm van nu. Met ISO 27001 verzekert Magneds haar (internationale) opdrachtgevers van veilige omgang met de informatie van hun klanten.

ISO 27001: Veilig omgaan met consumentendata

Magneds ontwikkelt online sales- en loyaliteitsoplossingen voor onder meer grote A-merken als FrieslandCampina en Heineken. Voor die online platformen melden veel consumenten zich aan. Zo telt de database van Eurosparen al ruim 1,2 miljoen consumenten.

“We gaan dagelijks om met persoonsgegevens, dus we vinden het zeer belangrijk om daar veilig mee om te gaan. Ik ben blij dat we met ISO 27001 bewijzen dat we dat doen.”

Jurgen Swaans, CEO Magneds

Datalekken, hackers … gevaren liggen doorlopend op de loer in de digitale wereld. Informatiebeveiliging is wettelijk verplicht en boetes zijn niet mals. Die kunnen vanaf mei 2018 oplopen tot €20 miljoen, of 4% van de omzet als die meer is dan die €20 miljoen – en dat geldt per overtreding. Het is van essentieel belang dat informatie goed beveiligd is. Niet alleen online, ook offline. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als er brand uitbreekt?

Magneds voldoet na ruim een jaar implementatie en audits officieel aan de eisen gesteld in de Informatie Beveiliging Management Systeem norm: ISO/IEC 27001:2013.

ISO 9001: Kwaliteitsmanagement

Met de implementatie van ISO 27001 koos Magneds ervoor om ook de processen op orde te hebben voor de kwaliteitsnorm ISO 9001.

“We wilden een stevig fundament waarop we ons werk toetsen. ISO 9001 helpt ons bij het leveren van de kwaliteit die onze opdrachtgevers zoeken.”

Jurgen Swaans, CEO Magneds

ISO 9001 helpt Magneds te voldoen aan de eisen van opdrachtgevers en aan wet- en regelgeving. Daarnaast heeft Magneds processen ingericht voor het continu verbeteren van de eigen output.