Contentmarketingbureau LVB genomineerd voor Esprix

Amersfoort, 19 maart 2019 – Contentmarketingbureau LVB is genomineerd voor een Esprix met de case ‘Vermogens in Nederland’ voor ABN AMRO MeesPierson. De 29 genomineerden voor de prijzen voor beste marketingcommunicatie campagnes werden vandaag bekend gemaakt. Het Amersfoortse contentmarketingbureau dingt voor het eerst mee naar deze landelijke vakprijs.
In de beoordeling weegt aantoonbaar resultaat net zo zwaar mee als het creatieve idee; 50% effectiviteit en 50% creativiteit. Op 18 april worden de winnaars van de Bronzen, Zilveren en Gouden Esprix bekendgemaakt tijdens de awardshow in Hotel Arena Amsterdam. Aart Lensink, directeur bij LVB: ‘Een bekroning om nog lang van na te genieten! Waar bijna iedereen een paar jaar geleden nog dacht dat je alleen aan merken bouwt met commercials, bewijst Vermogens in Nederland het tegendeel. De campagne laat zien dat een merk bouwen en leads genereren hand in hand gaan, met content als brandstof. Samen met ABN AMRO MeesPierson hebben we prachtige content gemaakt die de doelgroep aanspreekt en inspireert én die ook nog eens wat oplevert. Content marketing ontwikkelt zich steeds verder en Vermogens in Nederland is met recht één van de beauty cases. Dit is hét bewijs dat denken vanuit de inhoud loont.’
Nominatie: ‘Vermogens in Nederland’, ABN AMRO MeesPierson
‘Vermogens in Nederland’ dingt mee naar een award in de categorie Business-to-Consumer. ‘Vermogens in Nederland’ is een contentcampagne waarbij de brandstof werd gevormd door drie unieke documentaires, die zowel op tv (RTLZ) zijn uitgezonden als online op meerdere plekken vindbaar zijn. De kern binnen de docu’s vormden de geïnterviewden. Negen verhalen, over negen mensen die op creatieve, inhoudelijke wijze werden geportretteerd, om te achterhalen hoe het is om miljonair te zijn in een van de meest genivelleerde landen ter wereld. Zoals ex-voetballer Demy de Zeeuw, bitcoinmiljonair Marc van der Chijs, ex-eigenaar van Drukwerkdeal Marco Aarnink en de tweeling Julie en Marie Reinders.
Ramona Chang, Marketing Strategie Consultant bij ABN AMRO MeesPierson: ‘We zijn ongekend trots. De campagne die we samen met LVB hebben ontwikkeld heeft ons heel veel gebracht. We hebben heel duidelijk de juiste snaar geraakt bij de doelgroep. LVB heeft ons uitgedaagd om deze vernieuwende contentmarketingaanpak aan te gaan. Daarbij gingen strategie, creatie en effect hand in hand. Onze reputatie is aantoonbaar verbeterd en de campagne heeft de gewenste instroom van nieuwe klanten sterk overtroffen. Dank aan onze klanten, aan LVB en RTLZ. Dit was een winnende teamprestatie.’
Over Esprix
Esprix is de jaarlijkse marketingcommunicatie award voor cases die met creativiteit een duidelijk resultaat teweeg hebben gebracht. De beste marketingcommunicatiecampagnes van het afgelopen jaar worden gekozen door een mix van juryleden, die de verschillende disciplines uit het vak vertegenwoordigen (creatie, media, productie en advertising). In totaal zijn er twaalf categorieën waarbinnen cases worden beoordeeld. De Esprix is een stichting met een onafhankelijk bestuur dat bestaat uit Jacqueline Smit (voorzitter), Dick Buschman en Jur Baart. De dagelijkse leiding is in handen van Marieke Dekkers.
Over LVB
LVB is hét nummer 1-contentmarketingbureau in Nederland. Wij geloven dat marketinginvesteringen het best renderen als je over uitmuntende content beschikt. De belofte is eenvoudig: LVB zorgt voor méér merk- en propositiebekendheid én genereert leads. In Nederland zet LVB al jaren de norm op het gebied van contentmarketing. Het bureau heeft alle benodigde disciplines in huis; van strategie, creatie en productie tot media, technologie, distributie en conversie. Dit leidt tot de inzet en productie van (online) video campagnes, tv-formats, magazines, campagnecontent, public relations en social media campagnes. LVB werkt onder andere voor ABN AMRO, KPMG Meijburg, Ziggo, WNF, Nuon, Cisco, NS, Centraal Beheer en BlackRock. LVB was de afgelopen jaren de grote winnaar van de Nederlandse Content Marketing Awards en wint ook geregeld prijzen buiten Nederland. Kijk voor meer informatie op www.lvb.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.