Industry Wire

Geplaatst door Roorda

CoronaMelder App campagne start Dinsdag

Het is zover. De veelbesproken CoronaMelder-app kan sinds zaterdag 10 oktober eindelijk door heel Nederland vrijwillig worden gebruikt. Om zoveel mogelijk Nederlanders te motiveren de app te downloaden en te gebruiken heeft Roorda Reclamebureau in opdracht van ministerie van VWS een massamediale campagne ontwikkeld.

CoronaMelder stuurt je een melding als je langer dan 15 minuten dicht bij iemand in de buurt bent geweest, die later het coronavirus blijkt te hebben. Dit kan een bekende zijn, maar ook een app-gebruiker bij wie je in de buurt was en die je niet kent. Als je een melding hebt ontvangen, lees je in de app welke maatregelen je kan nemen en of je je kunt laten testen. Zo weet je eerder of je mogelijk bent besmet en kun je voorkomen dat je onbewust een ander besmet. Want je kunt het coronavirus al doorgeven, voordat je je ziek voelt.

Joeri Jansen (creatief directeur Roorda Reclamebureau): “In de campagne speelt de persoonlijke motivatie een grote rol. Je download de app namelijk niet om jezelf te beschermen, maar om anderen te beschermen en het onbewust verspreiden van het virus te voorkomen. In de campagne zien we daarom mensen vertellen voor wie zij de app hebben gedownload en wie zij dus willen beschermen. Deze mensen vertellen vervolgens weer voor wie zij de app hebben gedownload. Dat kan je opa of oma zijn, maar ook je jaarclub, of je collega’s zijn.

Credits
Bureau: Roorda Reclamebureau

Creatie: Joeri Jansen, Joost van Nistelrooij, Justin van Creij

Strategie: Tabula Rasa

Account: Vanessa Smit, Marleen Delisse, Hans Bauman

Regie: Mees Peijnenburg (Halal)

D.O.P.: Robbie van Brussel

Edit: Joshua Menco

Grading en postproductie: De Grot

Muziek: Sharkee

Sounddesign: SoundCircus

Fotografie: Maeve Stam (Halal)

Design: Jorn Slotboom, Kevin Scheffer

Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Mariëlle Verlouw, Corliz de Jongh, Suzanne Koning

Media inkoop: Initiative

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht