Geplaatst door Stories

Co-working Stories haalt €850K extra funding op om het leven van zelfstandige therapeuten en coaches beter te maken

“We willen de one-stop-shop voor zelfstandige zorgprofessionals worden door fysieke en digitale oplossingen te bieden”

Amsterdam, Nederland – Stories, de snelst groeiende Nederlandse co-working voor zelfstandige therapeuten en coaches, heeft €850.000 aan investeringen opgehaald. Hiermee kan het bedrijf sneller inspelen op de groeiende vraag naar flexibele, sfeervolle praktijkruimtes en haar aanbod verbreden met nieuwe digitale producten.
De groep investeerders bestaat o.a. uit Marc van Agteren (Usabilla), Jan-Willem van Boeckel (Treatwell) en Foppe Eshuis (MILLTEN). De injectie stelt Stories in staat haar positie als dé one-stop-shop voor zelfstandige zorgprofessionals te verstevigen
Marc van Agteren (ex-Usabilla/SurveyMonkey): “Stories transformeert de zorg met technologie die therapeuten en coaches ontzorgt, waardoor zij kunnen schitteren in hun vak. Hun vooruitstrevende aanpak inspireert en maakt écht een verschil.”
Jan Willem van Boeckel (Treatwell): “Stories heeft een super aantrekkelijke en schaalbare propositie gebouwd gericht op het volledig ontzorgen van therapeuten, zodat zij de zorg kunnen geven die de zorgsector zo hard nodig heeft.”
Uitbreiding in Nederland en daarbuiten
Het afgelopen jaar is het aantal Stories members gegroeid naar ruim 300 members. Wouter Koch, een van de co-founders benadrukt: “Er is een duidelijke trend van professionele zorgverleners die hun eigen praktijk willen opzetten en niet alleen op zoek zijn naar flexibele en sfeervolle praktijkruimtes, maar volledig ontzorgd willen worden”. Koch vervolgt: “In Nederland alleen al zijn er meer dan 109.000 coaches en ruim 60.000 zelfstandige therapeuten, en dit aantal blijft groeien.”
Daarnaast krijgt Stories steeds meer aanvragen vanuit diverse hoeken, waaronder zelfstandige huisartsen. Dat is ook niet zo gek, recent onderzoek van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) toont aan dat ruim driekwart van de Nederlandse huisartsen problemen ondervindt bij het uitbreiden van hun praktijk of het vinden van een geschikte praktijkruimte. Emilie Sporre, mede-oprichter en tevens psycholoog, “We zien dat er behoefte is aan doorverwijzen binnen de community en willen de community uitbreiden met nieuwe disciplines zoals huisartsen, fysiotherapeuten en psychiaters die relevant zijn voor een holistische benadering van de zorg”.
Het doel is om in 2024 en 2025 nieuwe vestigingen te openen in steden zoals Utrecht, Den Haag, Rotterdam, Den Bosch en Eindhoven om zo te kunnen voldoen aan de toenemende vraag in de rest van Nederland.

Digitale innovatie en dienstverlening
Naast de toenemende vraag merkt Stories ook op dat veel zelfstandige zorgprofessionals last ondervinden van de groeiende administratieve werkdruk en moeite hebben met acquisitie in een competitieve markt, waar kwaliteit niet altijd de boventoon voert. Om ook daar een antwoord op te bieden zal Stories binnenkort hun aanbod verbreden met de introductie van nieuwe digitale producten. Deze oplossingen zijn ontworpen om de ondernemende uitdagingen die komen kijken bij het hebben van een eigen praktijk aanzienlijk te verminderen. Hierdoor krijgen zorgprofessionals meer tijd en focus om aan hun cliënten te besteden.
Tot slot zal een substantieel deel van de investering gebruikt worden om de ervaring van de members te verbeteren, ligt Sporre toe: “De missie van Stories is ‘While you take care of others, we take care of you”’. Als onze leden, de zorgprofessionals, maximaal ontzorgd worden, zijn zij beter in staat om de beste zorg te verlenen.