Industry Wire

Geplaatst door Dataiku

Dataiku versnelt groei met uitbreiding activiteiten naar APAC-markt

Dataiku, leverancier van enterprise AI- en machine learning-platformen, breidt zijn activiteiten uit naar Azië en de Pacific (APAC). Het eerste kantoor van Dataiku in de regio is geopend in Sydney. Het versterken van de activiteiten in APAC geeft aan dat het bedrijf een volgende stap zet in zijn strategie voor wereldwijde groei. Het nieuwe kantoor wordt de werkplek van tientallen data scientists en andere medewerkers met een klantgerichte functie. Zij helpen klanten van Dataiku het gebruik van data in hun organisatie te democratiseren met behulp van AI, machine learning en data science.

“Ons nieuwe kantoor in Sydney sluit aan bij onze missie om data binnen organisaties te democratiseren en bedrijven te helpen navigeren door de continu veranderende wereld van AI”, zegt Florian Douetteau, CEO van Dataiku. “In Australië hebben we een sterk team dat wordt geleid door Steve Gilbert. We zien ernaar uit lokale organisaties te ondersteunen en het meeste te halen uit de mogelijkheden die AI biedt voor de transformatie van bedrijven.”

Efficiency verbeteren met data science en machine learning
Honderden bedrijven, van grote Fortune 500-organisaties tot kleine bedrijven gebruiken dagelijks Dataiku om schaalbare data-toepassingen te creëren en te monitoren. Zo helpen de oplossingen van Dataiku bij branchespecifieke problemen zoals het bestrijden van fraude en churn en bij het uitvoeren van predictive maintenance. Met een sterkere aanwezigheid in APAC, kunnen organisaties ter plaatse profiteren van de nieuwste technologie op het het gebied van data science en machine learning en zo hun efficiency verbeteren.

De uitbreiding naar de APAC-regio bouwt voort op de erkenning die Dataiku in de afgelopen maanden kreeg. Zo werd het door Gartner benoemd tot ‘Challenger’ in het Gartner Magic Quadrant voor Data Science en Machine Learning Platformen 2019. In december 2018 kondigde Dataiku aan een Series C-investering van 101 miljoen te hebben binnengehaald waarmee het enterprise AI wereldwijd toegankelijker kan maken.

Florian Douetteau, CEO van Dataiku.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht