Industry Wire

Geplaatst door demedia100.nl

DeMedia100 2019: John de Mol, Arjen Lubach en Linda de Mol meest invloedrijk in Nederlandse media

Haarlem, 10 december 2018. John de Mol, Arjen Lubach en Linda de Mol bezetten de eerste drie posities in DeMedia100 editie 2019, de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media.

John de Mol en Arjen Lubach bezetten dezelfde posities als in de 2018 lijst, Linda de Mol steeg van 6 naar 3 en is daarmee weer de meest invloedrijke vrouw in de Nederlandse media. In de voorgaande editie was dat Eva Jinek, zij zakte dit jaar van positie 3 naar 4.

Christian van Thillo, CEO van de Persgroep, staat op plaats 5, Matthijs van Nieuwkerk zakt van 4 naar 6.

Peter de Mönnink, de nieuwe CEO van Talpa Network, staat op plaats 7.

Oprichter en CEO van Blendle, Alexander Klöpping, stijgt van plaats 9 naar plaats 8.

Jeroen Pauw (van 15 naar 9) en Edwin Evers (van 13 naar 10) zijn twee nieuwkomers in de top-10 van DeMedia100.

Nieuwkomers in de lijst zijn onder meer radio dj Gerard Ekdom (40) – hij stapte dit jaar over van Radio 2 naar Radio 10; Janine Abbring (42) en influencer Nienke Plas (52).

De grootste stijger is Libelle-hoofdredacteur Hilmar Mulder, zijn klom van plaats 100 naar 41. Andere mensen die een grote stap omhoog maakten, waren onder meer RTL CEO Sven Sauvé (van 33 naar 11) en Johan Derksen (van 61 naar 44).

Jaarlijks worden driehonderd mensen genomineerd voor DeMedia100. 1200 professionals uit media en marketingcommunicatie doen mee aan het onderzoek dat de basis is voor DeMedia100.

Naast DeMedia100 wordt een aantal deellijsten vastgesteld. Anna Nooshin is de meest invloedrijke influencer; LINDA. hoofdredacteur Jildou van der Bijl is het meest invloedrijk in tijdschriften en Edwin Evers het meest invloedrijk in radio.

www.demedia100.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht