Industry Wire

Geplaatst door Dept

Dept ontwikkelt nieuwe Bynder.com met data als uitgangspunt

Bynder heeft Dept gekozen als digitale partner voor het ontwikkelen en neerzetten van hun nieuwe website. De samenwerking geeft Bynder de ruimte om stappen te zetten in het volledig fact based optimaliseren van haar website om zo beter te voldoen aan de wensen van haar bezoekers. Met een focus op slim gebruik van data door middel van machine learning, een creatief design en implementatie van een DAM adviestool, maakt Bynder optimaal gebruik van de data, technology & creativity mix die Dept biedt.

Het Amsterdamse bedrijf in digital asset management systems startte in 2008 en groeide snel uit tot internationale speler. Bynder is een voorloper op het gebied van innovatie en dat is precies het raakvlak van de samenwerking met Dept.

Redesign gebaseerd op data

“Dept heeft ons weten te overtuigen met hun strategievoorstel over hoe we relevantie kunnen creëren in customer journeys op basis van data in combinatie met de door ons opgestelde persona’s”, zegt Berndt de Wit, Global Head of Online Marketing bij Bynder. Het bleek de doorslaggevende factor bij het bepalen van een nieuwe digitale partner na het uitschrijven van een pitch waar drie bureaus aan meededen.

Nathan Coppens, Head of Innovation bij Dept benadrukt de focus op data: “Door het ontwikkelen van machine learning scripts en deze toe te passen op de nieuwe website kunnen we op basis van historisch en live klikgedrag voorspellingen doen over wat de koopintentie van gebruikers is. Op basis van die intentie kunnen we de website aanpassen van informatief naar conversie gedreven en sluiten we niet relevante personen uit van retargeting, wat een direct positief effect zal hebben op de ROAS.

Creativiteit, technologie & data

In de samenwerking benut Bynder de kerncapaciteiten van Dept – creativiteit, technologie & data – volledig. “Met de gekozen aanpak vangen we drie vliegen in één klap”, aldus Nathan. “We zetten de eerste stap voor het nieuwe Bynder.com, updaten de huidige data management setup en zetten personalisatie 2.0 neer op basis van machine learning.”

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht