Industry Wire

Geplaatst door Highsnobiety

Digitaal mediaplatform en consultancy Highsnobiety naar Amsterdam

Highsnobiety opent haar achtste kantoor wereldwijd in Amsterdam en neemt expertise mee op het gebied van jongerencultuur, strategische forecasting en brand-partnerships

Internationaal digitaal mediaplatform en leider op het gebied van jongerencultuur Highsnobiety kondigt vandaag de opening aan van een kantoor in Amsterdam; het achtste kantoor wereldwijd. De opening verstevigt de rol van Nederland als belangrijke culturele hub binnen het groeiende netwerk van Highsnobiety kantoren.

Culturele pioniers
Sinds de oprichting in 2005 is Highsnobiety een plek geweest waar producten worden gevierd, talent wordt ontdekt en cultuur ontstaat. Daarmee heeft het merk een ijzersterke en loyale community opgebouwd van de meest vooruitstrevende makers, vernieuwers, curatoren en merken op het gebied van high-end mode, sport, kunst, entertainment en muziek. Deze consumentengroep koopt niet zomaar een product, maar zoekt ook naar het verhaal erachter. Ze zijn kritisch, maar zodra ze een product omarmen zijn ze de eersten die deze kennis willen delen met hun volgers. Deze pioniers beïnvloeden de massa’s en vormen een onaangeboorde markt voor merken. De opening van het Amsterdamse kantoor geeft lokaal gevestigde partners toegang tot deze moeilijk te bereiken, zeer invloedrijke community.

Creatief bureau HS+
Een belangrijk onderdeel van de Amsterdamse strategie is HS+, een creatief bureau dat wordt aangestuurd door Highsnobiety. HS+ is opgericht in reactie op het steeds veranderende medialandschap en helpt merken met drie pijlers: denken, cureren en maken. Met werk dat zich uitstrekt over digitale media, print, ‘cutting-edge’ events, strategische samenwerkingen en op maat gemaakte mogelijkheden biedt HS+ merken de kans om zich te koppelen aan een community die de jongerencultuur voortstuwt.

Stefanos Constantinou leidt de uitbreiding van Highsnobiety in Amsterdam als VP Brand Partnerships & General Manager. Constantinou was recentelijk VP Growth, voor Virtue, het creatieve bureau van VICE Media Group. Sinds 2014 hielp Constantinou VICE bij het opzetten van haar Europese commerciële activiteiten. Hij leidde sales teams en overzag wereldwijde accounts in alle ‘lines of business’.

“Ik heb Highsnobiety door de jaren heen altijd bewonderd. Van de ontwikkeling van een sneaker-blog naar een wereldwijd mediaplatform. Dat Highsnobiety nu leider is op het gebied van forecasting en cultuur maakt dat ik deel wil uitmaken van het team”, zegt Constantinou. “Ik geloof sterk in een nauwe samenwerking tussen digitale en creatieve diensten en dat is wat Highsnobiety al jaren met groot succes doet”, aldus Constantinou. Munise Can, voorheen Strategy Director bij VICE, voegt zich bij het Amsterdamse team als Strategy Director Europe.

Highsnobiety’s oprichter en CEO David Fischer: “Amsterdam is een cultureel knooppunt voor een aantal van de belangrijkste bedrijven van onze tijd, zoals Netflix, Uber, en anderen. Een regio met veel potentie voor het lanceren van een platform waar jonge creatieven en merken samenkomen en elkaar versterken”, aldus Fischer. “We zijn er trots op Stefanos te verwelkomen in het team. We zijn ervan overtuigd dat hij ons gaat helpen bij het uitbouwen van onze aanwezigheid in de regio en daarbuiten.”

Credits image Stefanos Constantinou: Ruby Cruden

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht