Diligent kondigt vernieuwde merkpropositie en naam aan

Amsterdam, 4 juni 2015 – Diligent Board Member Services, Inc. (NZX: DIL), ontwikkelaar en leverancier van de wereldwijd meest gebruikte board portal, verandert vandaag haar naam in Diligent Corporation en lanceert haar vernieuwde merkpropositie. Daarnaast gaat de online board portal Diligent Boardbooks voortaan verder onder de productnaam Diligent Boards. Met deze vernieuwingen wil Diligent meer uniformiteit creëren om verder te groeien, nieuwe markten en regio’s te betreden en nieuwe producten te ontwikkelen.

Diligent Corporation
Vanaf 4 juni wordt de naam Diligent Board Member Services, Inc. niet meer gebruikt en breekt er een nieuwe periode voor Diligent aan. Brian Stafford, CEO van Diligent, vertelt: “We zijn verheugd dat we ons vernieuwde merk meer in lijn hebben gebracht met een bedrijf van onze omvang en wereldwijde activiteiten. Het merk draagt nu nog sterker uit waar Dilligent voor staat – extreem veilige en intuïtieve producten, gebruikt door Raden van Bestuur, Raden van Commissarissen en directies van bedrijven, en de beste klantenservice die er is binnen de SaaS-markt.”

Stafford wil nieuwe markten en regio’s betreden en de positie als marktleider meer onder de aandacht brengen: “Met een jaaromzet van bijna 90 miljoen dollar en een gezonde EBITDA-marge is Diligent één van de meest succesvolle organisaties binnen de SaaS-markt. Buiten onze klanten en prospects in de corporate governance community, zijn echter nog niet veel mensen bekend met Diligent. De vernieuwde merkpropositie geeft ons de kans om onszelf in de markt te herintroduceren als een wereldwijd groeiende en winstgevende marktleider.”

Merkarchitectuur
Tegelijkertijd is er nu een merkarchitectuur voor toekomstige Diligent-producten gecreëerd. Zo heet de beveiligde board portal, Diligent Boardbooks, vanaf nu Diligent Boards, een naam die ons marktleiderschap op dit gebied beter ondersteunt. Tevens zorgt deze wijziging  voor meer helderheid en consistentie binnen het merk Diligent, terwijl de integriteit van de producten en diensten gewaarborgd blijft.

De organisatie gaat op de aandelenbeurs van Nieuw-Zeeland door onder de afkorting DIL.

—-

Over Diligent Corporation
Om de manier waarop boarddocumenten worden geproduceerd, geleverd, beoordeeld en worden ingezet bij stemmingen, te versnellen en versimpelen, maken wereldwijd meer dan 96.000 directeuren, executives en board teams gebruik van Diligent Corporation (NZX:DIL). Diligent Board is ’s werelds meest gebruikte en best beveiligde board portal die via iPad, Windows-apparaten en browsers toegankelijk is. Sinds 2001 pioniert Diligent op het gebied van gebruiksgemak, strikte beveiliging, superieure training en ondersteuning. Diligent Boards biedt bestuurders en management onmiddellijke toegang tot de meeste tijdgevoelige en vertrouwelijke informatie, samen met de functionaliteiten om deze te herzien, te bespreken en eraan samen te werken. Dit helpt ook het administratief personeel om hun productie en levering te versnellen en corporate executives om de boardcommunicatie en -beslissingen te stroomlijnen. Meer informatie via: www.diligent.com

Diligent maakt gebruik van het Software-as-a-Service (SaaS) model om de Diligent Boards toepassing te distribueren en de veiligheid en integriteit van de gegevens van klanten te behouden. Binnen dit model kunnen Diligent-klanten een jaarlijks te verlengen abonnement nemen, waarmee zij toegang krijgen tot het Diligent Boards-product, dat op beveiligde servers van Diligent wordt gehost. Daarnaast biedt Diligent een compleet pakket van diensten aan, zoals training, ondersteuning, datamigratie en data-back-up en -security.

Safe Harbor Statement
Statements made in this press release that state Diligent’s or management’s intentions, beliefs, expectations, or predictions for the future are forward-looking statements within the meaning of The Private Securities Litigation Reform Act of 1995, including without limitation Diligent’s revenue outlook for the second quarter and full year 2015. Readers are cautioned that these statements are only predictions and may differ materially from actual future events or results. All forward looking-statements are only as of the date of this press release and Diligent undertakes no obligation to update or revise them. Such forward-looking statements are subject to a number of risks, assumptions and uncertainties that could cause Diligent’s actual results to differ materially from those projected in such forward-looking statements. For example, if we do not successfully develop or introduce new product offerings, or enhancements to our existing Diligent Boards (formerly Diligent Boardbooks) offerings, or keep pace with technological changes that impact the use of our product offerings, we may lose existing customers or fail to attract new customers and our financial performance and revenue growth may suffer. Factors which could cause our actual results to differ materially from those projected in forward-looking statements include, without limitation, economic, competitive, regulatory and technological factors affecting Diligent’s operations, markets, products, services and other factors set forth in Diligent’s Risk Factors filed as Part II, Item 1A to its Quarterly Report on Form 10-Q filed with the SEC on May 11, 2015.