Industry Wire

Geplaatst door Discovery

Discovery neemt meerderheidsbelang in Play Sports Group en vormt Global Cycling Platform

NEW YORK en LONDEN, 8 januari 2019 – Discovery Inc, de wereldleider in real-life entertainment, kondigt de aankoop aan van een meerderheidsbelang van 71% in Play Sports Group – het digitale sportmediabedrijf achter toonaangevende cycling merken Global Cycling Network, Global Mountain Bike Network en Global Triathlon Network.

De overeenkomst onderstreept de ambitie van Discovery om het nummer 1 wereldwijde media-ecosysteem voor cycling te bouwen. Hierbij maakt Discovery gebruik van zijn positie als wereldleider in live sport en als vooraanstaande rechtenhouder voor cycling evenementen in Europa – via zijn belangrijkste sportmerk Eurosport. In samenwerking met Play Sports Group, ’s werelds leidende cycling community en digitale bestemming voor cycling technologie, training, tutorials, behind-the-scenes content en meer, gaat

Discovery het eerste wereldwijde ecosysteem creëren dat het beste van community, content, lifestyle en evenementen combineert voor het grote en groeiende aantal wielerliefhebbers – een wereldwijde markt van $50 miljard.

Discovery nam oorspronkelijk in februari 2017 een belang van 20% in Play Sports Group. Deze extra investering vergroot het aandeel van Discovery in Play Sports Group, dat een dochteronderneming van Discovery wordt. Play Sports Group oprichter en CEO, Simon Wear, en zijn team van 140 cycling experts van wereldklasse op het gebied van content, creativiteit, digitale marketing en sales gaan zich bij Discovery voegen en vormen een nieuwe wereldwijde divisie binnen het bedrijf met een focus op cycling.

Play Sports Group is opgericht in 2012 en bezit en exploiteert acht cycling videokanalen met meer dan 45 miljoen videoweergaven per maand, met 5,7 miljoen sociale volgers en 3,1 miljoen abonnees. In 2018 lanceerde Play Sports Group vijf nieuwe internationale kanalen, een consumentendetailafdeling en een fanclub en zendt live races uit op zijn YouTube-kanalen en via Facebook Watch.

De investering van Discovery in de Play Sports Group versterkt de strategie van het bedrijf om de passies van mensen te stimuleren door merken en producten te ontwikkelen die wereldwijde gemeenschappen van fans en enthousiastelingen bedienen. De nieuwe propositie schept kansen om een ​​belangrijk direct-to-consumer aanbod voor wielerfans over de hele wereld te ontwikkelen. Discovery heeft onlangs een baanbrekende strategische alliantie aangekondigd met de PGA TOUR om een ​​nieuw internationaal multi-platform home voor golf te creëren. Sindsdien heeft het bedrijf GOLFTV gelanceerd en zijn rechtenportfolio uitgebreid om zo het digitale Home of golf te worden voor fans over de hele wereld.

Eurosport, onderdeel van de Discovery Sports-familie, is de nummer één sportbestemming in Europa en de toonaangevende tv-rechten houder voor de belangrijkste cycling evenementen, en heeft een ongeëvenaard portfolio met alle drie de grote rondes, meer dan 35 UCI World Tour-races, inclusief alle vijf Monumenten en de UCI Wereldkampioenschappen. In 2019 kunnen wielerfans gaan genieten van meer dan 200 dagen en 2500 uur live wielrennen op Eurosport en de all-access, live en on-demand streaming-service, de Eurosport Player.

In een reactie op de deal zei JB Perrette, President en CEO van Discovery International:

“Dit is wederom een belangrijke stap in de strategie van Discovery om de wereldleider te zijn in merken en producten die de passies van mensen stimuleren. Ik kijk er enorm naar uit om samen te werken met Simon, een fantastische ondernemer, en zijn geweldige team om zo de uitbreiding en globalisering van de Play Sports Group te versnellen.”

Peter Faricy, CEO van Global Direct to Consumer bij Discovery Inc., voegde toe:

“Onze samenwerking met Play Sports Group versnelt onze wereldwijde direct-to-consumer sport strategie en geeft ons een ongekende kans om één cycling bestemming te creëren voor fans wereldwijd. Discovery en Play Sports Group delen een op de consument geobsedeerde filosofie die is gebaseerd op een diep begrip van superfans en het creëren van inhoud die inspireert, informeert en entertaint en hen dichter bij de sporten brengt waar ze van houden.

“We weten hoe waardevol Play Sports Group is voor ons portfolio en we zijn enthousiast over de mogelijkheid om een ​​360-graden propositie te ontwikkelen die de kracht van hun digitale eerste, fan gecentreerde content combineert met de premium live-uitzendrechten van Eurosport en bestaande direct-to-consumer-platforms.”

Oprichter en CEO van Play Sports Group, Simon Wear, zei:

“Ik ben enorm trots en enthousiast dat Play Sports Group onderdeel wordt van de Discovery-familie. Als een fan en community-gericht bedrijf, sluiten we perfect aan op Discovery’s diepgewortelde geschiedenis in het bedienen van gepassioneerde, gespecialiseerde doelgroepen met content van hoge kwaliteit.

Sinds de initiële investering van Discovery in PSG hebben we nauw samengewerkt met JB Perrette en zijn team en het wordt steeds duidelijker dat we als innovatieve direct-to-consumer bedrijven een gedeelde visie hebben over hoe je de altijd evoluerende behoeften van fans kunt bedienen. De combinatie van Discovery en het toonaangevende pakket wielerrechten van Eurosport, haar middelen, infrastructuur en bedrijfsfilosofie, in combinatie met de enorme community van wielerliefhebbers van Play Sports Group, betekent dat we een fenomenaal pakket hebben. De kans om een ​​wereldklasse digitale bestemming, in meerdere talen, te bouwen voor wielerfans over de hele wereld is er een die we niet willen missen.”

Discovery Sports is de wereldwijde leider in livesport met vele merken en exclusieve partnerships met premium sport en evenementen, waaronder: Eurosport en de Eurosport Player, de Olympische Spelen, de Tour de France, de Giro d’Italia, La Vuelta a España, Wimbledon, US Open, Roland Garros, Australian Open, ATP Tour, Bundesliga, Engelse Premier League, UEFA Europa League, Eliteserien, PGA TOUR, Six Nations Rugby, FIS Ski World Championships, Moto GP en Formula E.

Ga voor meer informatie over Play Sports Group naar www.playsportsnetwork.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht