Industry Wire

Geplaatst door Docdata

Docdata biedt herbruikbare verpakkingen aan van RePack

Docdata biedt met de verpakking van RePack een meer duurzame service aan voor online retailers en consumenten. Deze service is gebaseerd op het statiegeld principe in Nederland. Een consument krijgt bij het plaatsen van een bestelling bij een op de RePack service aangesloten webshop de mogelijkheid te kiezen voor een duurzame verpakking. Hij betaalt daarvoor statiegeld dat wordt teruggestort en/of verrekend met een volgende bestelling als de verpakking volgens de serviceafspraken retour is gekomen bij Docdata. De verpakkingen zijn zo ontworpen dat ze altijd via het postnetwerk geretourneerd kunnen worden. Met dit ontwerp won RePack begin dit jaar de ‘Fennia Award’, een prestigieuze Finse designprijs.

Terugzenden van verpakkingen veroorzaakt aanzienlijk minder CO2 in vergelijking tot het recyclen van wegwerpverpakkingen, ook omdat het retourneren via postverzending geschiedt. RePack verpakkingen kunnen tot wel 20 keer hergebruikt worden. De impact op de zogenaamde ‘carbon footprint’ van deze verpakkingen is tot vier keer lager dan die van wegwerpverpakkingen.
Jack Heijkans, Algemeen Directeur van Docdata Fulfilment B.V.: “Docdata heeft de afgelopen jaren flinke stappen gemaakt als het gaat om het reduceren van verpakkingsmateriaal. We hebben bijvoorbeeld verpakkingsmachines laten maken voor zowel grote als kleine pakketten die de verpakking passend om het product vouwen. Met deze verpakkingsmachines zijn we uniek in de wereld. Wij zijn blij dat we onze klanten nu ook de mogelijkheid kunnen bieden om herbruikbare verpakkingen in het assortiment op te nemen. Ik verwacht dat daar in de toekomst meer vraag naar zal komen omdat een steeds grotere groep consumenten duurzame oplossingen verlangt.”

Jonne Hellgren, Managing Director van RePack Industries: “Met onze uitgekiende RePack service faciliteren wij webshops om tegemoet te komen aan de wens van een groeiende groep consumenten die op zoek is naar duurzame oplossingen in hun dagelijks leven. Onze RePack service is door consumenten gewaardeerd met een 9,5 op een schaal van 10 en in Finland goed ontvangen door zowel webshops als consumenten.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht