Geplaatst door Xomnia

Domino Data Lab uit Silicon Valley kiest Amsterdams big data bedrijf Xomnia als eerste reseller ter wereld

Big data bedrijf Xomnia is door het in Silicon Valley gevestigde Domino Data Lab als eerste partner ter wereld benoemd tot reseller van hun data science platform. Dit platform helpt data science teams sneller tot resultaten te komen door hen een centrale werkomgeving te bieden. In dit data lab kunnen ze samenwerken aan code, best practices delen en wordt alle activiteit bijgehouden. Data Science teams die gebruik maken van het Domino Data Lab kunnen meer impact maken omdat resultaten reproduceerbaar zijn en de experimenten vanuit het platform in productie gezet kunnen worden. Alle projectresultaten als code, data en resultaten worden opgeslagen zodat de kennis behouden wordt voor de organisatie.

De ideale werkplek voor data science teams

In de huidige markt groeien data science teams snel. De complexiteit en diversiteit aan beschikbare technieken neemt toe. Domino’s platform maakt het gemakkelijk voor deze teams om zowel met verschillende technieken te werken als snelle groei georganiseerd te laten verlopen. Het platform is erop ingericht om alle werkzaamheden op één centrale plek te beheren.

Naast een platform om vanuit te werken hebben organisaties de juiste data science capaciteit, kennis en kunde nodig. Xomnia ondersteunt de markt vanuit die behoefte met projecten, consultancy, trainingen en traineeships. Door het samenbrengen van het Domino Data Lab en Xomnia’s diensten ontstaat er een unieke en krachtige propositie in de markt die een boost kan geven aan elke data gedreven ambitie.

Een data science lab voor de gehele data science levenscyclus

‘Zodra data science teams zich ontwikkelen merken we dat ze behoefte krijgen aan een flexibele infrastructuur. Een waarin ze zowel een diversiteit aan (open-source) technieken kunnen gebruiken als waarin ze op een  efficiënte manier samen kunnen werken. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een data science lab partner die data scientists hier volledig in ondersteunt. Die partner hebben we uiteindelijk gevonden in Domino Data Lab. Domino is een geïntegreerd platform waarin de gehele levenscyclus van data science wordt ondersteunt. Zoals elke sales afdeling beschikt over een CRM systeem, gelooft Xomnia dat het platform van Domino de analoog is voor data science teams’, aldus William van Lith, founding partner van Xomnia.

‘We’re excited to be working with Xomnia to bring Domino’s platform to a new geographic market. We’ve been impressed with Xomnia’s rapid growth and vast expertise in the industry’, aldus Nick Elprin, CEO van Domino Data Lab. ‘Our platform aligns with their services, and will further enable companies to build their own world class data science programs.’

Over Domino

Domino is er in geslaagd het toonaangevende Data Science Platform voor organisaties te creëren: Domino Data Lab. Onlangs is Domino uitgeroepen tot ‘Visionary’ door Gartner Group in hun  Magic Quadrant 2017 voor data science platformen. Opgericht in 2013 en gelegen in San Francisco heeft Domino in 2016 zo’n $10,5 miljoen gefund gekregen via Sequoia Capital en daarvoor van Zetta Venture Partners, Bloomberg Beta en In-Q-Tel.

Over Xomnia

Xomnia is dé Nederlandse big data partij die organisaties in staat stelt maximaal waarde uit data te halen. Ze excelleren in het genereren van waarde door big data platformen en voorspellende oplossingen te ontwikkelen, integreren en onderhouden. De trainingsprogramma’s versterken de data gedreven competenties van de medewerkers van verschillende organisaties. Ze leveren lange termijn data science en big data engineering capaciteit middels hun traineeship formule. Xomnia is de full-service big data partner om data gedreven ambities mee te realiseren.