Van Dorp installaties regelt factuurverwerking centraal in Shared Service Center

Van Dorp installaties, een innovatief installatiebedrijf met 14 vestigingen in Nederland, kiest voor de factuurverwerkingsoplossing van ReadSoft. De nieuw gekozen oplossing sluit aan bij de visie van Van Dorp installaties op een zo duurzaam mogelijke toekomst met zo weinig mogelijk papieren facturen.

Het Shared Service Center van Van Dorp maakt gebruikt van de software van ReadSoft voor geautomatiseerde factuurverwerking geïntegreerd  in Syntess, ingericht door VDi en Pink Elephant, kennisleider op het gebied van bedrijfstransformatie. Binnen het nieuwe proces wordt gebruik gemaakt van regelmatching zodat ook samengestelde facturen, waarop meerdere producten en/of diensten zijn vermeld, op regelniveau gematcht kunnen worden met de inkooporder en de levering. Het resultaat hiervan is een verbeterde grip en controle op de jaarlijks meer dan 120.000 inkomende facturen. Dit zijn niet alleen papieren facturen, de organisatie ontvangt ook 35.000 XML-facturen (onder andere van Technische Unie, Hagemeyer en Rensa). De overige facturen bestaan voor bijna de helft uit PDF-facturen die per e-mail binnenkomen.

Joost Cremers, Coördinator Applicatiebeheer bij Van Dorp: “We zijn enorm trots op onze niveau 5 certificering op de CO2 ladder en wij proberen zoveel mogelijk bij te dragen hieraan, op alle afdelingen dus ook de afdeling crediteuren. We werken bijvoorbeeld samen met onze leveranciers om zoveel mogelijk inkomende facturen per e-mail te ontvangen in plaats van per post.”

Over ReadSoft
ReadSoft is een toonaangevende en wereldwijde aanbieder van software oplossingen voor Document Automatisering in de Cloud of op locatie. ReadSoft software stelt bedrijven in staat documentprocessen te automatiseren zoals: factuurverwerking en postkamerautomatisering. ReadSoft is wereldwijd nummer één in factuur automatiseringsoplossingen. Sinds de start in 1991 is ReadSoft uitgegroeid tot een wereldwijde speler met vestigingen in 17 landen op zes continenten en heeft een netwerk van lokale en internationale partners. Het hoofdkantoor is gevestigd in Helsingborg, Zweden en het ReadSoft aandeel wordt verhandeld op de Nasdaq OMX Nordic Exchange Small Cap List. Voor meer informatie over ReadSoft, gaat u naar www.readsoft.nl